Τέμπη: Οι γελοιότητες της κυβέρνησης αντί για ανάληψη ευθυνών

Εγκλωβισμένη στη γραμμή της διάχυσης των ευθυνών, προκειμένου να μην αναλάβει τις δικές της, η κυβέρνηση

Τρεις φορές μέχρι σήμερα έχει αναγκαστεί η κυβέρνηση να αναδιπλωθεί από την επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας, γεγονός που δείχνει σημάδια πανικού και απόγνωσης απέναντι σε μια σοκαρισμένη κοινωνία.

Η πρώτη ήταν όταν μαζεύτηκε κακήν κακώς η προσπάθεια του Κυριάκου Μητσοτάκη να αποδώσει το δυστύχημα σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος». Ο πρωθυπουργός έσπευσε να ζητήσει ο ίδιος συγγνώμη, μολονότι η γραμμή της Ν.Δ. να φορτώσει το συμβάν στον σταθμάρχη (και στον ΣΥΡΙΖΑ) παραμένει η ίδια – απλώς το «ανθρώπινο λάθος» τείνει να γίνει εγκληματική αμέλεια και να χρεωθεί στους συνδικαλιστές γενικά.

Η δεύτερη, όταν τα κυβερνητικά επιτελεία έσπευσαν να ανασκευάσουν τη δήλωση του Οικονόμου ότι «ο πρωθυπουργός δεν ήξερε την άθλια κατάσταση των τρένων». Η δήλωση αυτή ανακλήθηκε ως προς και τα δύο σκέλη της. Από κυβερνητικούς κύκλους διευκρινίστηκε ότι ό πρωθυπουργός ήξερε, ενώ στις επιτροπές της Βουλής η γραμμή Γεραπετρίτη ήταν ότι η κατάσταση του δικτύου είναι γενικά λειτουργική και ικανοποιητική.

Η τρίτη ήταν η άμεση αναδίπλωση περί «θυσίας» των νεκρών του τρομακτικού δυστυχήματος για ένα καλύτερο αύριο. Μια δήλωση που οι επικοινωνιολόγοι του Μαξίμου, αφού δεν παρατήρησαν πόση οργή προκαλούσε όταν εκφωνούνταν από τους προπαγανδιστές της λίστας Πέτσα, την έβαλαν τελικά στο στόμα του πρωθυπουργού. Και ο Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε να τη χοντρύνει ακόμα περισσότερο, λέγοντας, περίπου, ότι οι άνθρωποι αυτοί «θυσιάστηκαν» για να υπάρξει αξιολόγηση στο Δημόσιο.

Σιωπή για το ρουσφέτι

Ωστόσο, η γραμμή της κυβέρνησης που υποδεικνύει ως υπαίτιο του ατυχήματος τη δημοσιοϋπαλληλική παχυδερμία των σιδηροδρομικών μπάζει νερά από παντού. Καταρχήν γιατί είναι ανήθικη: είναι ντροπή ακόμα και να υπαινίσσεσαι ότι οι άνθρωποι που εποπτεύουν την ασφάλεια των γραμμών θα αδιαφορούσαν για τη ζωή εκατοντάδων επιβατών και συναδέλφων τους (αλλά ακόμα και για τις προσωπικές τους ευθύνες) για να βάλεις στο κάδρο το «κακό» Δημόσιο. Κυρίως όμως γιατί στο θέμα του συγκεκριμένου σταθμάρχη η Ν.Δ. είναι έκθετη από εκατό μεριές, ασχέτως αν κάνει τον ψόφιο κοριό. Ποιος έβαλε στη θέση αυτή έναν άνθρωπο με ανύπαρκτη εμπειρία και κακή εκπαίδευση; Πώς έγινε δεκτή η αίτησή του να γίνει σταθμάρχης ενώ είχε υπερβεί το όριο ηλικίας; Πώς, στη συνέχεια, καταργήθηκε το όριο ηλικίας με Υπουργική Απόφαση για χατίρι του; Και ποιος είχε τη δύναμη να επιβάλει σε δύο υπουργούς να του περάσουν το ρουσφέτι; Πώς ο συγκεκριμένος μετακινήθηκε στη Λάρισα με προηγούμενη υπηρεσία μόλις ενός μήνα, και μάλιστα σε τερματικό σταθμό με δύο τρένα την ημέρα; Δύσκολα αποδίδεται σε διαχρονικές παθογένειες του Δημοσίου όλο αυτό όταν πρόκειται για καραμπινάτο ρουσφέτι της Νέας Δημοκρατίας… Και μάλιστα με υπογεγραμμένη Υπουργική Απόφαση, δημοσιευμένη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να το ρίχνει στην απουσία αξιολόγησης στο Δημόσιο, θα ήταν καλύτερα να εξηγήσει ποιο είναι αυτό το πανίσχυρο «δόντι» που διέθετε ο συγκεκριμένος σταθμάρχης. Και, επί τη ευκαιρία, να δώσει και μια πειστική απάντηση για τις φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο και φέρονται να απεικονίζουν την αδελφή του ευεργετηθέντος αγκαλιά με τον Μητσοτάκη και τον Γεραπετρίτη. Όσο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, θα ήταν καλύτερο να αφήσουν τη δημόσια διαβούλευση για μια στιγμή που το ψυχολογικό κλίμα θα είναι λιγότερο φορτισμένο.

Διαβάστε ακόμη  2,5 (τουλάχιστον) χαμένα χρόνια για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Φυσικά και φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ

Απομένει το δεύτερο κυβερνητικό επιχείρημα, που λέει ότι η κατάσταση στα τρένα είναι αξιοπρεπής και για τις όποιες ελλείψεις φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ. Για να το ενισχύσει, η κυβέρνηση, αγνοώντας το αίτημα της αντιπολίτευσης (από τα μικρά φαίνεται ο σεβασμός στη μνήμη των θυμάτων…), επέβαλε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να συζητήσει αποκλειστικά και μόνο για τη σύμβαση 717. Δηλαδή την περίφημη σύμβαση του 2014 που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να υλοποιήσει σε ποσοστό πάνω από 72%, με αποτέλεσμα, έπειτα από τριάμισι χρόνια διακυβέρνησης Ν.Δ., να μην υπάρχουν τα συστήματα ασφαλείας που θα απέτρεπαν το ατύχημα στα Τέμπη.

Η Ν.Δ. ξέρει πολύ καλά ότι η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ 2015-2019 είναι σε τέτοιον βαθμό αποδομημένη, που θα μπορούσε να της φορτώσει την ευθύνη για το οτιδήποτε με σχεδόν αυτόματο τρόπο. Αντιθέτως, το να απαντήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι παρέλαβε 5 συμβάσεις και υλοποίησε έργα 1 δισ., μεταξύ των οποίων και τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή, και ότι δεν θα είχε πρόβλημα με μια σύμβαση μόλις 41 εκατομμυρίων αν δεν ήταν φτιαγμένη για να την παραβιάζει ο εργολάβος, θέλει τουλάχιστον 6 λεπτά να το εξηγήσεις. Κατά τη διάρκεια των οποίων οι συνομιλητές σου θα σε έχουν διακόψει τουλάχιστον τρεις φορές λέγοντας «δεν τα καταλαβαίνει αυτά ο κόσμος», «για τις δικές σας ευθύνες δεν λέτε τίποτα» και «πείτε μας αν κοιμάστε τα βράδια».

Δημιουργικοί υπολογισμοί και προφάσεις

Οχι, λέει η κυβέρνηση, μόνο 18% παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, προβαίνοντας σε έναν άκρως δημιουργικό υπολογισμό – που είναι επίσης ενδεικτικός μεγάλου σεβασμού στη μνήμη των θυμάτων. Αλλά, όσο και να το βγάζει, δεν απαντά για το γεγονός ότι παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ έτοιμη τη συμπληρωματική σύμβαση που θα ολοκλήρωνε το έργο το 2020. Ότι η ίδια τη σύμβαση αυτή την κράτησε στα συρτάρια έως το 2021, οπότε και την υπέγραψε αυτούσια. Και ότι, σύμφωνα με τα χαρτιά της ΕΡΓΟΣΕ, έναν μήνα πριν από το δυστύχημα η σύμβαση αυτή είχε υλοποιηθεί κατά 15%. Δεν απαντά επίσης για την παραίτηση του υπεύθυνου για την υλοποίηση της σύμβασης, τον Απρίλιο του 2022, με σοβαρότατες καταγγελίες για παραβιάσεις και παρεκκλίσεις. Και για να ξεφύγει από μια άβολη συζήτηση για χαριστικές στους εργολάβους, υποστηρίζει σήμερα πως στη Λάρισα η ασφάλεια του δικτύου ήταν θωρακισμένη από «τοπική τηλεδιοίκηση» (ας σημειωθεί η ευδιάκριτη αντίφαση ανάμεσα στα δύο συνθετικά του όρου), η οποία μάλιστα είναι εγκατεστημένη και στους σταθμούς Παλαιοφάρσαλου, Κρανώνας, Ορφανού και Μεζουρλούς. Μάλιστα.

Μιλώντας σε επιχειρηματικό φόρουμ του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου τον Δεκέμβριο του 2022, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής είχε πει ότι στους ελληνικούς σιδηρόδρομους πραγματοποιούνται επενδύσεις ύψους 4,5 δισ. και ότι το 2025 τα τρένα στην Ελλάδα θα κινούνται με υδρογόνο. Αυτό για να καταλαβαίνουμε τη σοβαρότητα των ανθρώπων με τους οποίους έχουμε να κάνουμε.

Πηγή: avgi.gr