Θετική η Gastrade για αντισταθμιστικά για τον LNG Αλεξανδρούπολης , διαβεβαιώσεις για το θαλάσσιο περιβάλλον

Για τις εξελίξεις γύρω από την επένδυση του LNG της Αλεξανδρούπολης μίλησε στην εκπομπή του Δέλτα FM 102,3 «Οι Απέναντι» ο Γιάννης Αράπογλου, πρόεδρος του ΔΣ της Gastrade, της εταιρείας του ομίλου Κοπελούζου που «τρέχει» το συγκεκριμένο project.

Λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του market test, επικρατεί ικανοποίηση στην εταιρεία, αφού, σύμφωνα με τον κ. Αράπογλου, το ενδιαφέρον ξεπέρασε τις προσδοκίες. «Το market test, ο έλεγχος αγοράς δηλαδή, ήταν ένα απαραίτητο βήμα για να δούμε αν υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον για το έργο. Η γεωστρατηγική του σημασία είναι αδιαμφισβήτητη, για να χρηματοδοτηθεί όμως ένα έργο πρέπει να υπάρχει και εμπορικό ενδιαφέρον», υπογράμμισε ο κ. Αράπογλου και χαρακτήρισε ως ένα πάρα πολύ θετικό στοιχείο που προέκυψε μέσα από το μάρκετ τεστ, το γεγονός ότι πέρα από τους ‘κοντινούς’ συμμετέχοντες, υπήρξε ενδιαφέρον και από international traders, «που είναι ένα εξαιρετικά θετικό στοιχείο, καθώς έχουν διαφορετική κατανόηση της ευρύτερης αγοράς, διαφορετική εικόνα του πώς θα είναι η αγορά τα επόμενα χρόνια. Το γεγονός ότι συμμετείχαν με σημαντικό όγκο στον έλεγχο αγοράς, είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για εμάς και ένα σινιάλο για την Αλεξανδρούπολη και την ευρύτερη περιοχή».
Επισήμανε πως στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση του market test, όπου το ενδιαφέρον που θα κληθούν να εκδηλώσουν οι εταιρείες, θα είναι πλέον δεσμευτικό. Αυτό, χρονικά τοποθετείται στο α’ τρίμηνο του 2019, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν οι απαραίτητες εγκρίσεις από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ώστε, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, μέσα στο 2019 να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου, φάση που θα διαρκέσει περίπου μία διετία.

Για τις επιπτώσεις σε περιβάλλον και αλιεία

Σε ό,τι αφορά στον έντονο προβληματισμό που έχουν εκφράσει επιστήμονες, φορείς όπως η Οικολογική Εταιρεία Έβρου και οι αλιείς της περιοχής για αλλοίωση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, μείωση των ιχθυαποθεμάτων, ακόμη και ερημοποίηση του αλιευτικού πεδίου γύρω από την εξέδρα, ο κ. Αράπογλου επισήμανε πως «από τις μελέτες που έχουμε κάνει, προκύπτει ότι δεν θα υπάρχουν τέτοια αποτελέσματα, κι επειδή το έργο είναι υποψήφιο για χρηματοδότηση από την ΕΕ, οφείλω να τονίσω ότι είναι πάρα πολύ ευαίσθητοι σε τέτοια θέματα, οπότε αυτό είναι μια πρόσθετη επιβεβαίωση ότι δεν θα υπάρχει κάποια αλλοίωση». Το ζήτημα του θαλάσσιου περιβάλλοντος συνδέεται άμεσα με το αν το σύστημα επαναεριοποίησης που θα επιλέξει η εταιρεία θα είναι μεικτό, ανοικτό ή κλειστό. Ο κ. Αράπογλου, σχετικά με αυτό, απάντησε πως «δεν έχουμε πάρει ακόμα τις τελικές αποφάσεις για το ποιο θα είναι το σύστημα, δεν έχουμε καταλήξει. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι έχουμε τρέξει διάφορα σενάρια και έχουμε δει ότι δεν υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον».

Διαβάστε ακόμη  Μαθητές δημοτικών σχολείων έφεραν την Άνοιξη στην Αλεξανδρούπολη

Για τα αντισταθμιστικά οφέλη
Για την πιθανότητα να υπάρξουν κάποια αντισταθμιστικά οφέλη από την εταιρεία προς την τοπική κοινωνία και τους αρμόδιους φορείς, όπως γίνεται αντίστοιχα με τον αγωγό ΤΑΡ και την ενίσχυση που παρέχει προς δήμους, περιφέρειες, οργανισμούς στις περιοχές από τις οποίες έχει διέλθει, ο κ. Αράπογλου, υπογράμμισε:
«Αυτό που είμαι σε θέση να σας πω είναι ότι έχουμε δεχθεί ισχυρή στήριξη από την κοινωνία και τις αρχές της περιοχής. Αυτό, εκ των πραγμάτων, μας δημιουργεί κι εμάς διάθεση και να επιταχύνουμε και να συνεισφέρουμε και να ανταποδώσουμε από την πλευρά μας, όσο μπορούμε, τόσο με θέσεις εργασίας, όσο και με οποιοδήποτε άλλο, οικονομικό ή μη, τρόπο μπορούμε».

Για τις θέσεις εργασίας

Αναφορικά με τις θέσεις εργασίας, σημείωσε πως κατά τη φάση κατασκευής, που θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια, θα υπάρχει έντονη οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή με άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Για τη φάση λειτουργίας, τόνισε πως ένας πολύ μεγάλος αριθμός θέσεων εργασίας θα είναι απαραίτητος, «και είναι στα σχέδιά μας να υπάρχει συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας, εφόσον βέβαια βρούμε τους κατάλληλους ανθρώπους που θα μπορούν να στελεχώσουν την εταιρεία».
Για το θέμα της χωροθέτησης της πλωτής εξέδρας, απάντησε πως «δεν έχω να σας πω κάτι συγκεκριμένο, παραείναι τεχνικό θέμα», ενώ για το ζήτημα της παροχής πιο λεπτομερούς πληροφόρησης για την επένδυση, είπε πως όσο προχωρά το έργο θα υπάρξει εντατικοποίηση της ενημέρωσης.