Θρήνος για τα θύματα, κατακραυγή για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα

Πένθος και οργή για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά. 47 οι νεκροί, σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό

  • Θρήνος και οργή για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά. 43 οι νεκροί, σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό
  • Σήμερα αναμένεται ο τραγικός επίλογος της δύσκολης επιχείρησης στον τόπο της τεράστιας καταστροφής κοντά στα Τέμπη
  • Νέες διαμαρτυρίες είναι προγραμματισμένες το πρωί στη Θεσσαλονίκη και το απόγευμα στην Αθήνα για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα 
  • 24ωρη απεργία στα τρένα. Απεργία μετρό (στις γραμμές 2 και 3), λειτουργούν ηλεκτρικός και τραμ

10:29

Βαρύς πόνος στο νοσοκομείο Λάρισας

Ανείπωτος πόνος στην αίθουσα των συγγενών στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου περιμένουν να ακούσουν τα χειρότερα. 46 άτομα υποβλήθηκαν σε εξέταση DNA, ενώ 12 δείγματα εστάλησαν από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Εντός της ημέρας τα πρώτα αποτελέσματα ταυτοποίησης στο πλαίσιο μιας διαδικασία που θα χρειαστεί ορισμένα 24ωρα για να ολοκληρωθεί για όλους.

Το έργο της ιατροδικαστικής υπηρεσίας συνδράμουν στελέχη εγκληματολογικών ερευνών από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγγενείς των θυμάτων θα ενημερωθούν από την αστυνομία 

10:20

Σε κρίσιμη κατάσταση παραμένουν οι 6 νέοι στις ΜΕΘ

Σοβαρή κρίνεται η πορεία υγείας των έξι τραυματιών στις ΜΕΘ, όλοι νεαρής ηλικίας περίπου 25 ετών. Ανάμεσά τους ο φοιτητής από το Βόλο, ο οποίος φαίνεται να είναι ο μοναδικός επιζών από τα πρώτα βαγόνια της φρίκης και υγεία του είναι σε κρίσιμη κατάσταση.

10:13

Ολοκληρώθηκαν τα χειρουργεία των τραυματιών

Η κατάσταση των τραυματιών στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας είναι διαχειρίσιμη, εκτός από τους ασθενείς που νοσηλεύονται στις ΜΕΘ, σύμφωνα με τον διευθυντή της Ορθοπεδικής Κλινικής, Κώστας Μπαργιώτας, τα χειρουργεία ολοκληρώθηκαν τη χθεσινή ημέρα και οι πρώτες βοήθειες δόθηκαν στο σύνολο των τραυματιών.

«Όλα τα τραύματα που εντοπίσαμε ήταν από την σύγκρουση των τρένων και η σοβαρότητα ποικίλει. Το συμπέρασμα είναι ότι στο νοσοκομείο δεν είχαμε περιπτώσεις πολλών βαριών περιστατικών που να κινδυνεύει η ζωή τους, πράγμα που σημαίνει πως το βλέμμα είναι πλέον στους αρκετούς νεκρούς που χάθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος», σημείωσε.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ορισμένοι από τους ασθενείς δεν φέρουν βαριά τραύματα, όπως κατάγματα, που θα χρειαστούν καιρό για την αποθεραπεία. 

10:00

Πού οφείλεται η μη σύνδεση των συστημάτων;

Στα περί «ανθρώπινου λάθους» αναφέρθηκε το πρωί  ο συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, για να τονίσει ότι θα έπρεπε να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας για να το καλύψει.

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;. Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Μιλώντας στην ΕΡΤ κατήγγειλε τη στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους. «Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι “μπροστινοί”».

Χάσαμε τέσσερεις μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας

«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί» ξεκαθάρισε.  

Διαβάστε ακόμη  Η παρωδία των απογευματινών χειρουργείων

09:45

Σταθμάρχης: Πάτησα το κουμπί αλλά δεν λειτούργησε

 Το ανθρώπινο λάθος διαπέρασε χθες σαν αστραπή τα «εθνικά» μας ΜΜΕ, συνοδευόμενο από τη βεβαιότητα ότι η Δικαιοσύνη θα φτάσει το μαχαίρι στο κόκαλο. Θα συνταχθεί η Δικαιοσύνη με το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους ή τα πορίσματα των Αρχών, που εκ των υστέρων φυσικά έκαναν ό,τι μπορούσαν;

Κατά την προανακριτική απολογία του, που έγινε παρουσία εισαγγελέα, ο σταθμάρχης υποστήριξε ότι πάτησε κανονικά το κουμπί για να αλλάξει η γραμμή με το αυτόματο σύστημα και κάθε τρένο να μπει σε διαφορετική τροχιά αλλά, όπως εξήγησε, το κουμπί δεν λειτούργησε. Το ερώτημα που δημιουργείται είναι αν έκανε τον απαραίτητο έλεγχο για το αν λειτούργησε το σύστημα και γιατί δεν δόθηκε εντολή ακινητοποίησης των δύο αμαξοστοιχιών που ήταν σε πορεία σύγκρουσης για περίπου 25 χιλιόμετρα.

Στα δημοσιεύματα περί απειρίας, πηγές του ΟΣΕ διευκρίνισαν ότι είναι εργαζόμενος χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε καθήκοντα ύστερα από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του

09:31

Το «ανθρώπινο λάθος» της Δικαιοσύνης

Να λοιπόν που μέσα στα φρικτά νέα πρέπει να μας παρηγορεί η σκέψη ότι ο νόμος άλλαξε στην κυβέρνηση των αρίστων και τώρα ο σταθμάρχης μπορεί να καταδικαστεί και με ισόβια!

09:14

Συνεχίζεται η επιχείρηση για τους αγνοούμενους

Η δύσκολη επιχείρηση άρχισε εκ νέου, με ψιλόβροχο με το πρώτο φως της ημέρας, στην περιοχή και συγκεκριμένα εκεί που βρέθηκε χθες ο τελευταίος νεκρός, ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Γερανή, που είχαν σταματήσει να δουλεύουν για λόγους ασφαλείας, ξεκίνησαν τις εργασίες προκειμένου να σηκώσουν τα ερείπια δώσουν στους διασώστες τη δυνατότητα να διερευνήσουν τα σημεία και να βρουν ίχνη των αγνοουμένων.

Δυστυχώς έχει εντοπιστεί ένας νεκρός, που είναι δυνατόν να απεγκλωβιστεί προς το παρόν καθώς έχει καταπλακωθεί από το τρίτο βαγόνι, που θα πρέπει να κοπεί σε κομμάτια.

Eurokinissi

09:05

«Είχαμε να κάνουμε με τα παιδιά μας – Το τραύμα θα μείνει ανεξίτηλο»

Ο χθεσινός κύκλος ερευνών έκλεισε με την ανάσυρση αντικειμένων των θυμάτων και των επιζώντων, που προσπαθούσαν να γλιτώσουν αφήνοντας τα υπάρχοντά τους.

Κατά πλειοψηφία οι ασθενείς είναι πρωτοοτείς φοιτητές, είχαμε να κάνουμε με τα παιδιά μας. «Η διαχείριση των τραυματιών αυτών είναι πραγματικά ψυχοφθόρα. Οι περισσότεροι ακόμα κι αν έχουν ξεπεράσει το πρώτο σοκ, ποτέ δεν θα συνέλθουν πολύ φοβάμαι. Για όλους είναι ένα τραύμα, που θα μείνει ανεξίτηλο» είπε μεταξύ άλλων στην ΕΡΤ υγειονομικός από το το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.

08:57

Δεκαετίες απαξίωσης και διασπάθισης σε 10 δευτερόλεπτα

Τα δέκα δευτερόλεπτα, στη διάρκεια των οποίων δεκάδες ζωές χάθηκαν, δεκάδες οικογένειες καταστράφηκαν και μια ολόκληρη χώρα βυθίστηκε στον θρήνο, συμπυκνώνουν δεκαετίες απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας, διασπάθισης του δημόσιου χρήματος σε έργα ατελέσφορα -που πάντως καλά τάισαν και θέριεψαν τα ταμεία ιδιωτικών ομίλων-, διαπλοκής του πολιτικού συστήματος με εργολάβους και μνηστήρες των κρατικών επιχειρήσεων. Αυτά τα δέκα δευτερόλεπτα είναι το απόσταγμα της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων.

Πηγή: efsyn.gr