Στη δημιουργία δύο ζωνών αναχαίτισης των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών σε Έβρο και Θράκη επικεντρώνεται η κυβέρνηση: Από τη μία, στην όχθη του ποταμού Έβρου, με την ενδεχόμενη επέκταση του φράχτη, κι από την άλλη, στην Εγνατία Οδό, ώστε όσοι καταφέρουν να περάσουν από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, να μην μπορούν να προωθούνται στο εσωτερικό με προορισμό καταρχάς τη Θεσσαλονίκη.

Η ενίσχυση της άμυνας “επί του πεδίου” εξετάζει πέρα από την επιχειρησιακή δράση του ανθρώπινου παράγοντα, την κατασκευή, όπου η μορφολογία του εδάφους το επιτρέπει, αγκαθωτού τείχους στα πρότυπα του υφιστάμενου, μήκους 12 χλμ. στη Νέα Βύσσα. Μια τέτοια αγκαθωτή θωράκιση δεν θα είναι τεχνικά εύκολη ούτε και οικονομικά προσιτή λύση. Κυβερνητική πηγή που επικαλείται η “Καθημερινή”, όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο επέκτασης του φράχτη, απάντησε ότι “είναι μέσα στις συζητήσεις και αυτό”.

Διαβάστε ακόμη  Αλεξανδρούπολη: Πρόσληψη πυροσβεστών καταμεσής της αντιπυρικής περιόδου

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, ένας σημαντικός αριθμός μεταναστών χρησιμοποιεί πλέον και τη θαλάσσια οδό από τις ακτές της πόλης Αίνος της Τουρκίας προς τα παράλια της Αλεξανδρούπολης, δημιουργώντας πίεση και από το Θρακικό Πέλαγος.

Η κυβέρνηση προχωράει στην ενίσχυση άμεσα της συνοριοφυλακής με 400 άτομα επιπλέον προσωπικό, η διαδικασία για την πρόσληψη των οποίων τέθηκε ήδη σε κίνηση και υπολογίζεται ότι θα έχουν αναπτυχθεί έως τον Μάρτιο στον Έβρο, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να εμπλακεί και ο στρατός στις περιπολίες.

Άλλωστε, από την περασμένη Κυριακή ξεκίνησε και η επιχείρηση “εκκαθάρισης” της Εγνατίας Οδού, με μπλόκα και αυστηρούς ελέγχους από την αστυνομία καθ’ όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου, τον οποίο χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον οι διακινητές για τη μεταφορά των “πελατών” τους στα ενδότερα.