Το σιδηροδρομικό «θαύμα» των Χριστουγέννων και ο πήχης … στον αστράγαλο

Περίπου σαν χριστουγεννιάτικο θαύμα παρουσίασε η κυβέρνηση και τα τοπικά γαλάζια στελέχη τη σιδηροδρομική σύνδεση Ορεστιάδας – Ορμενίου.

Μετά από χρόνια απαξίωσης του σιδηροδρόμου σε τέτοιο βαθμό που από Αλεξανδρούπολη ως Θεσσαλονίκη τα τρένα είναι είδος υπό εξαφάνιση και που το μεγάλο έργο της διπλής ηλεκτροκίνησης εγκαταλείφθηκε λόγω Daniel, κάποιοι πανηγυρίζουν επειδή στον Έβρο της δημογραφικής κατάρρευσης και των έρημων χωριών, σφυρίζει ξανά το τρένο…

Όπως αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά, οι τοπικοί φορείς έχουν βάλει από μόνοι τους τον πήχη των διεκδικήσεων για τον τόπο μας τραγικά χαμηλά, πανηγυρίζοντας για τα αυτονόητα.  

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Δήμαρχος Ορεστιάδας Διαμαντής Παπαδόπουλος, ο οποίος έγραψε στο facebook: «Η σωστή και με επιχειρήματα διεκδίκηση φέρνει αποτελέσματα!!! Το τρένο θα πηγαίνει πλέον και στο Τρίγωνο!! Και βέβαια δεν σταματάμε εδώ!»

Ότι χρειάστηκε διεκδίκηση και επιχειρηματολογία για να μπουν δυο τρένα στον Έβρο, μας ξεπερνάει, αλλά ας πάμε παρακάτω.

Στο ίδιο mood και ο βουλευτής Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο οποίος έκανε λόγο για «ελπιδοφόρο κλίμα στον Έβρο από το οδοιπορικό του Υφυπουργού Υποδομών-Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου… Η συγκοινωνιακή και μεταφορική συνδεσιμότητα του ακριτικού νομού σε πρώτο πλάνο» ενώ χαρακτήρισε ως ευχάριστη εξέλιξη τη σύνδεση Ορεστιάδας-Ορμενίου.

Την ικανοποίησή του εξέφρασε και ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης, με μία ανακοίνωση που α) παρουσιάζει το έργο της αναβάθμισης του σιδηροδρόμου ως έργο της Περιφέρειας β) βλέπει τρένα όχι μόνο ως τη Θεσσαλονίκη (που φυσικά δεν υπάρχουν) αλλά και μέχρι… την κεντρική Ευρώπη!!!

«Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συνεχίζει την προσπάθεια για αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών, με στόχο την ηλεκτροκίνηση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τα σύνορα της Βουλγαρίας, ενισχύοντας τη διακίνηση εμπορευμάτων προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Παράλληλα, ενισχύεται η συνδεσιμότητα της Περιφέρειας με το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, μέσω της αναβάθμισης της γραμμής προς τη Θεσσαλονίκη».

Ποια αναβάθμιση; Ποια γραμμή; Ποια Θεσσαλονίκη, Ρουμανία και Κεντρική Ευρώπη, κύριε Τοψίδη; Με το ζόρι λέμε φέραμε το τρένο στον Έβρο…

Όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει η σελίδα «Ορέστης Ορεστιαδίτης» στο facebook, η εξέλιξη αυτή μόνο για πανηγυρισμούς δεν είναι…

«1 Δρομολόγιο για Ορμένιο..θα πηγαίνει 18:13 και θα φεύγει 18:40

Ειδικότερα, από 23.12.2024 θα πραγματοποιούνται τα παρακάτω δρομολόγια:

– Η αμαξοστοιχία 1680 θα αναχωρεί από την Αλεξανδρούπολη στις 05:15 με τελικό προορισμό την Ορεστιάδα στις  07:07. Η αμαξοστοιχία 1681 θα αναχωρεί από την Ορεστιάδα στις 07:30 με τελικό προορισμό στην Αλεξανδρούπολη στις  09:31.

– Η αμαξοστοιχία 1682 θα αναχωρεί από την Αλεξανδρούπολη στις 15:20 με τελικό προορισμό το Ορμένιο στις 18:13.– Η αμαξοστοιχία 1683 θα αναχωρεί από το Ορμένιο στις 18:40 με τελικό προορισμό την Αλεξανδρούπολη στις 21:33.

Και γιατί δεν συνεχίζει και το πρωινό δρομολόγιο για Ορμένιο ώστε να έχει 2 ημερήσια δρομολόγια ένα το πρωί ένα το απόγευμα  ..γιατί αποκληρωνουν τον βόρειο κομμάτι του Έβρου…

Δηλαδή οι ηλικιωμένοι θα τους βόλευε να φεύγουν το πρωί από Ορμένιο και να γυρνούν πίσω απόγευμα…ένα βραδινό δρομολόγιο προς Ορεστιαδα σε τι βολεύει…χωρίς επιστροφή».