Η Volkswagen είναι μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, παίζοντας μπάλα σε υψηλό επίπεδο και κάνοντας πρωταθλητισμό. Φιγουράρει στις κορυφαίες θέσεις της λίστας των πωλήσεων, χάρη στην πλούσια γκάμα μοντέλων που διαθέτει, η οποία μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες.

Από μικρά αυτοκίνητα πόλης, μέχρι οικογενειακά, όπως το εμβληματικό πλέον Golf το οποίο στην όγδοη πλέον γενιά του έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 35 εκατομμύρια μονάδες. Σημαντικό ρόλο φυσικά στην πορεία της Volkswagen έχουν διαδραματίσει και τα επαγγελματικά οχήματα, όπως το Transporter που έχει αφήσει ιστορία.

Μιλώντας για ιστορία όμως, αυτή γράφεται πολλά χρόνια πίσω, κάτι λιγότερο από έναν αιώνα πριν. Τότε, το 1937, που η Volkswagen έκανε το ξεκίνημά της με μεγαλόπνοα σχέδια, τα οποία όμως δεν ευοδώθηκαν, αφού έμελλε ένα συνταρακτικό γεγονός της παγκόσμιας ιστορίας να αλλάξει τη ροή της. Ο δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος σταμάτησε τα πάντα στον πλανήτη και φυσικά την παραγωγή του μοντέλου που λίγο αργότερα θα έγραφε ιστορία με έντονα γράμματα. Του Volkswagen Beetle.

Ξεκινώντας λοιπόν από την αρχή, η Volkswagen στη Γερμανία σημαίνει πολλά και στα ελληνικά το «Αυτοκίνητο του Λαού», όπως είναι η μετάφραση της λέξης. Αυτό προέκυψε κατά μία έννοια από την απαίτηση του Αδόλφου Χίτλερ για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου προσιτού για τον λαό, το οποίο θα είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει τα μέλη μιας οικογένειας, αλλά παράλληλα να στοιχίζει ελάχιστα, ώστε να μπορεί ο κόσμος να το αποκτήσει. Μπορεί η έναρξη του πολέμου, το 1939, να μην την άφησε καν να ξεκινήσει, ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτού, οι Γερμανοί αξιοποίησαν τις δυνατότητες της εταιρείας για δικό τους αποκλειστικό όφελος.

Το διάστημα εκείνο λοιπόν η Volkswagen κατασκεύαζε υπό της οδηγίες του γνωστού Φέρντιναντ Πόρσε, που είχε κάνει τα σχέδια για τον «Σκαραβαίο», ένα απλό, αλλά σκληροτράχηλο όχημα, που χρησιμοποιήθηκε στις επιχειρήσεις του γερμανικού στρατού. Έμεινε στην ιστορία με το όνομα Kübelwagen και κατάφερε στο διάστημα που κυκλοφόρησε να αποδείξει την αξία του και την αξιοπιστία του, βάζοντας τη βάση για τη δημιουργία του απόλυτο μοντέλου που έγραψε με χρυσά γράμματα την ιστορία του στην αυτοκίνηση.

Αναφερόμαστε στο Beetle, το αρχικό σχέδιο της Volkswagen, το οποίο ήρθε στην επιφάνεια μετά το 1945 και μάλιστα υπό την επίβλεψη των Βρετανών, οι οποίοι φρόντισαν να… αναστηλώσουν το εργοστάσιο και να το θέσουν σε λειτουργία. Με τη «μηχανή» να παίρνει μπροστά και να ξεκινά η παραγωγή του εργοστασίου, ενώ ήταν θέμα χρόνου μέχρι να λάβει η εταιρεία σάρκα και οστά. Λίγα μόλις χρόνια μετά, το 1948 η Volkswagen πέρασε πάλι στα χέρια του γερμανικού κράτους.

Το 1950 προέκυψε ένα ακόμα εμβληματικό μοντέλο, αλλά με πολυσχιδή χαρακτήρα, που αγαπήθηκε όσο λίγα αυτοκίνητα σε αυτόν τον… πλανήτη. Το Volkswagen Transporter. Ξεκίνησε ως ιδέα ενός μικρού φορτηγού, αλλά εξελίχθηκε σε ένα αυτοκίνητο που κάνει τα πάντα.

Ανοιχτό με χώρο φόρτωση, κλειστό επαγγελματικό, βανάκι με θέσεις, μικρό λεωφορείο, μέχρι και αυτοκινούμενο τροχόσπιτο. Ταξίδεψες σε όλες τις άκρες του κόσμου και έγινε σύμβολο της εποχής που τα παιδιά των λουλουδιών αλώνιζαν τις υπαίθρους και ζούσαν μέσα στα αυτοκίνητά τους. Αποτελεί ένα από τα best seller της Volkswagen και έχει ιστορία που μετρά περισσότερες από έξι δεκαετίες.

Τη δεκαετία του 1970 το Golf ήρθε να αλλάξει την ιστορία στα οικογενειακά αυτοκίνητα, διαμορφώνοντας καταστάσεις και βάζοντας σε ρόλο ουραγού τον ανταγωνισμό. Από τις απλές του εκδόσεις μέχρι τις γρήγορες GTi, το Golf διακρίνονταν για την ποιότητά του σε όλα τα επίπεδα. Στοιχείο που διατήρησε σε όλες τις γενιές που ακολούθησαν και εκτιμήθηκε από το αγοραστικό κοινό, όπως αυτό αντικατοπτρίζεται και στις πωλήσεις του μοντέλου. Στην όγδοη γενιά του πλέον το Golf μετρά περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις και δείχνει πάλι το δρόμο στον ανταγωνισμό, αυτή τη φορά με την τεχνολογία του.