Ζαμπούκης: Από το ΟΧΙ στις «απευθείας αναθέσεις», σε απευθείας αναθέσεις 5 εκ ευρώ σε 6 μήνες

Στροφή 180 μοιρών έχει κάνει από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης σε ό,τι αφορά το θέμα των απευθείας αναθέσεων.

Ας δούμε τι αναφέρεται (μέχρι και σήμερα) στην ιστοσελίδα της παράταξης «Δήμος για Όλους – Πρώτα Εσύ» για το θέμα, το οποίο εμφανίζεται ως πρώτο στις «κατευθυντήριες αρχές» της παράταξης «για την επίτευξη του στρατηγικού σχεδιασμού» :

«Διαφάνεια  στη Διοίκηση του Δήμου με σωστή  διαχείριση των διαθέσιμων πόρων σύμφωνα με τις αρχές της οικονομίας, της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας. Η φράση “ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ” δεν περιλαμβάνεται στο λεξιλόγιο της παράταξης μας. Σε έκτακτες ανάγκες οι απευθείας αναθέσεις θα αποφασίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο με απόλυτη διαφάνεια».

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τη Δευτέρα, για την έγκριση των πεπραγμένων της Οικονομικής Επιτροπής για το α’ εξάμηνο του 2022, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Πόλη και Πολίτες» Νίκος Γκότσης σημείωσε πως το ύψος των απευθείας αναθέσεων, μόνο τους τελευταίους 6 μήνες, αγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ «χωρίς να υπάρχει στοιχειώδης έκπτωση, με αποτέλεσμα να υπάρχει και ζημία στα οικονομικά του Δήμου». Ο επικεφαλής της παράταξης «Αδέσμευτη Νέα Αυτοδιοίκηση» Βαγγέλης Μυτιληνός, παρατήρησε με τη σειρά του ότι είναι πολύ μεγάλο το ποσό των απευθείας αναθέσεων, σχολιάζοντας πως «ίσως σε κανένα άλλο δήμο να μην ήταν τόσες πολλές το ίδιο διάστημα».

Διαβάστε ακόμη  Ενημέρωση από το Δήμο Ορεστιάδας για το «Πρόγραμμα Νταντάδες της Γειτονιάς»

Η δικαιολογία της αρμόδιας αντιδημάρχου Ελένης Ιντζεπελίδου ότι τα θέματα συζήτησης από την Οικονομική Επιτροπή ορίζονται από τον νόμο, δεν μπορεί να θεωρηθεί παρά αστεία. Όταν πρόκειται για αναθέσεις μεγάλων χρηματικών ποσών, είναι απαραίτητο να υπάρχουν διαγωνιστικές διαδικασίες, ώστε να εξασφαλίζεται έκπτωση. Αυτό είναι προς το συμφέρον του Δήμου και των δημοτών και μπορεί να το εξασφαλίσει πολύ καλύτερα το δημοτικό συμβούλιο κι όχι μία ολιγομελής επιτροπή.