Άμεσα ξεκινά η κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής για τον LNG στη ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης

Κορυφαίας προτεραιότητας είναι για τον Όμιλο Κοπελούζου η άμεση έναρξη της κατασκευής της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στη ΒΙΠΕ της Αλεξανδρούπολης, έργο που θα «αλληλοσυμπληρώνεται» με αυτό της πλωτής μονάδας επεξεργασίας φυσικού αερίου, το γνωστό ως LNG.

Σύμφωνα με τις μελέτες του ομίλου Κοπελούζου, τα λειτουργικά κόστη και η απόδοση της μονάδας στη ΒΙΠΕ της πόλης μας είναι τέτοια που θα της επιτρέπουν να εισέρχεται από τις πρώτες στο σύστημα. Επιπλέον, το γεγονός ότι ο όμιλος δεν έχει άλλες δικές του μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, αποτελεί, σύμφωνα με πηγές του, πλεονέκτημα. Κι αυτό καθώς ο σταθμός της Αλεξανδρούπολης δεν θα χρειάζεται να ανταγωνίζεται ήδη λειτουργούσες δικές του μονάδες.

Σύμφωνα με όσα δηλώνουν στελέχη της εταιρείας στο “Energypress”, η μονάδα, που σύμφωνα με πληροφορίες, θα κατασκευαστεί σε συνεργασία με μεγάλη ξένη ενεργειακή εταιρεία, θα συνδέεται μέσω ιδιόκτητου αγωγού 4 περίπου χιλιομέτρων με το FSRU της Αλεξανδρούπολης. Δεν θα μεσολαβεί δηλαδή μεταφορά του φυσικού αερίου μέσω του δικτύου του ΔΕΣΦΑ, γεγονός που της προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς δεν θα πληρώνει τέλη μεταφοράς.

Διαβάστε ακόμη  100 δέντρα (ως τώρα) κομμένα για την…«Αστική αναζωογόνηση» της Αλεξανδρούπολης

Στην ουσία, η μονάδα και ο πλωτός τερματικός σταθμός επαναεριοποίησης LNG της Αλεξανδρούπολης, αν και αυτόνομα μεταξύ τους projects, εντούτοις δημιουργούν μεταξύ τους συνέργειες, όπως μεταφέρουν πηγές της Damco Energy: Η μεν μονάδα θα “βοηθά” το business plan του FSRU και το FSRU θα “βοηθά” τη μονάδα.

Η αίτηση του Ομίλου Κοπελούζου στη ΡΑΕ για τη μονάδα αυτή, που εγκρίθηκε πριν λίγες μέρες, είχε κατατεθεί το Δεκέμβριο του 2018, ενώ η απόφαση του ομίλου να προχωρήσει στη συγκεκριμένη επένδυση εντάσσεται στο ευρύτερο ενδιαφέρον που έχουν δείξει οι ιδιώτες του εγχώριου κλάδου για μονάδες αυτών των χαρακτηριστικών και μεγέθους.

Σύμφωνα με το ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα, η κατασκευή θα διαρκέσει 27 μήνες από την έκδοση της άδειας εγκατάστασης, ενώ η έναρξη εμπορικής λειτουργίας του σταθμού τοποθετείται στην αρχή του δεύτερου τριμήνου του 2022, όταν και θα έχει ολοκληρωθεί η δοκιμαστική του λειτουργία.