«Επική» μόδα με το μετάξι και την τέχνη του Έβρου

Πραγματικά έργα τέχνης, που τυπώνονται σε ύφασμα από το εξαιρετικής ποιότητας, ξακουστό μετάξι Σουφλίου, με τη γνώση και τη φροντίδα των ανθρώπων της εβρίτικης υπαίθρου, είναι τα προϊόντα της φίρμας Epicloth που κερδίζει και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές. Κάθε ένα από τα Epicloth κόβεται και ράβεται παραδοσιακά και στο χέρι, στο σπίτι μίας μοδίστρας και στα χωριά του Έβρου. Τα κομμάτια συνοδεύονται από ένα σημείωμα που περιγράφει το ταξίδι τους αλλά και την ιστορία πίσω από το έργο τέχνης που τα διακοσμεί, φυσικά, και τον καλλιτέχνη που τα δημιούργησε.

«To Epicloth είναι το πιο πρόσφατο κεφάλαιο της ιστορίας μας το οποίο ξεκίνησε σαν ανέκδοτο τον Μάρτιο του 2016 όταν μπήκαμε σε ένα μπαρ. Πάνω στα πρώτα ποτά σκεφτήκαμε να τυπώσουμε μερικά περίεργα σχέδια πάνω σε μαντιλάκια για το πέτο, θα πήγαιναν και τέλεια με τις κάλτσες που συνηθίζουμε να φοράμε. Η ιδέα ήταν τόσο απλή και ταυτόχρονα περίεργη που συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν αυτό που θέλαμε», λένε οι «εγκέφαλοι» πίσω από το brand, o Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος και ο Κωνσταντίνος Μπέριος.

Το κάθε προϊόν ξεκινάει από τα χέρια ενός ταλαντούχου νέου καλλιτέχνη σε κάποιο μέρος του κόσμου, όταν το έργο του επιλέγεται ώστε να τυπωθεί αποκλειστικά στο σουφλιώτικο μετάξι. Με άλλα λόγια, το κάθε κομμάτι του brand είναι ένα μοναδικό έργο τέχνης που αντί να απεικονίζεται σε καμβά τυπώνεται σε ύφασμα Σουφλίου!
Έψαξαν ολοκληρωμένα σχέδια από καλλιτέχνες που ήταν διατεθειμένοι να διαθέσουν τα δικαιώματα. Και έπειτα από αξιολόγηση 45.000 σχεδίων κατέληξαν σε 12 πολύ ιδιαίτερα. «Τότε ήταν που γεννήθηκε και η ιδέα, αντί να προσφέρουμε ένα απλό μαντίλι σε generic σχέδια, να χρησιμοποιήσουμε το μετάξι ως ένα μέσο προβολής τέχνης και να προωθούμε τους καλλιτέχνες και την ιστορία πίσω από κάθε pattern», λένε στο popaganda.gr
Αναζήτησαν βιοτεχνίες παραγωγής μεταξιού στο Σουφλί «είναι μια μοναδική πρώτη ύλη, από μια πόλη με παράδοση χρόνων. Το ύφασμα είναι αραχνοΰφαντο αλλά και πυκνό στην πλέξη που του χαρίζει τον χαρακτηριστικό πλούτο του… Μετά από 7 ολόκληρους μήνες και μια κόλαση γραφειοκρατίας, λαθών, προβλημάτων, χρεών και αμφισβήτησης, βγήκαμε στο Portobello Road Market με μία βαλίτσα στο χέρι και ένα μικρό ξύλινο τραπεζάκι προκειμένου να πουλήσουμε για πρώτη φορά το προϊόν μας. Δύο ημέρες στον δρόμο ξεπουλήσαμε και πιστέψαμε πια πραγματικά ότι είχαμε δημιουργήσει κάτι ιδιαίτερο».

Από εκείνες τις πρώτες ημέρες έχουν συμβεί πολλά : Με αφορμή τη βαλίτσα έγινε το πρώτο αφιέρωμα για το brand σε γνωστό τοπικό blog και έτσι βρέθηκαν στο Old Spitafields Market του Λονδίνου, συμμετείχαν στο πρώτο τους Trade Show, επεκτάθηκαν σε πωλήσεις Β2Β, δημιούργησαν μια νέα σειρά με δύο νέα κοψίματα μεταξιού.
«Το brand συνδυάζει το high-end fashion με το fine art παρότι πρόκειται για κλάδους της τέχνης που συνήθως δρουν τελείως ξεχωριστά, ο ένας πιο εμπορικός κι ο άλλος πιο ελιτιστικός. Εμείς θέλουμε να σπρώξουμε τη μόδα σε ένα πιο υψηλό επίπεδο καλλιτεχνικά, κάνοντας ταυτόχρονα τον κλάδο των καλών τεχνών πιο προσιτό και καθημερινό σε όλους».

Με μότο τους το “Wear a Statement“, η τέχνη και συγκεκριμένα, η προώθηση και οικειοποίηση της στην καθημερινότητα είναι ο βασικός άξονας της φιλοσοφίας τους. «Η ελευθερία έκφρασης που πηγάζει από την τέχνη είναι κάτι που όχι μόνο ασπαζόμαστε σαν κουλτούρα αλλά εμπεριέχεται και στα προϊόντα μας. Δεν παράγουμε ρούχα με συγκεκριμένη δομή, αλλά σχήματα υφάσματος που αφήνουν απόλυτη ελευθερία χρήσης και έκφρασης αναλόγως με τη φαντασία του κάθε ανθρώπου. Η φιλοσοφία μας αυτή δεν σταματάει στα θέματα της εταιρείας. Η ελευθερία του λόγου, η αποδοχή όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, εθνικότητας μας αφορά άμεσα. Το να ζεις σε μία κοινωνία που γιορτάζει την διαφορετικότητα είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό, είναι σπουδαίο, εκφράζει τις προσωπικότητές μας και αποτελεί κομμάτι της εταιρείας μας».