Κυκλοφοριακή μελέτη: Παρατηρήσεις και ενστάσεις για την Αλεξανδρούπολη του 2023

Οι κυριότερες προτάσεις που περιλαμβάνονται στη β’ φάση της κυκλοφοριακής μελέτης της Αλεξανδρούπολης παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης. Οι μελετητές παρουσίασαν τις βασικότερες παρεμβάσεις και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προτείνουν και άκουσαν τις ενστάσεις και τις προτάσεις πολιτών και εκπροσώπων φορέων.

epimelhthrio1Χρονικό “ταβάνι” για την εφαρμογή της μελέτης είναι το 2023, με τις πιο άμεσες παρεμβάσεις και ρυθμίσεις να γίνονται ως το 2017 σε πρώτη φάση και ως το 2020 σε δεύτερη.
Όπως είναι γνωστό, μία από τις βασικότερες αλλαγές που θα φέρει η κυκλοφοριακή μελέτη, εφόσον εφαρμοσθεί, είναι η κατά το ήμισυ πεζοδρόμηση της παραλιακής οδού, με ένα ρεύμα για τα οχήματα με κατεύθυνση δυτικά. Το άλλο ρεύμα θα αποδωθεί στους πεζούς και τα ποδήλατα. Στο σημείο αυτό, εκφράστηκε από αρκετούς η άποψη ότι θα πρέπει το ρεύμα για τα οχήματα να είναι διπλής κατεύθυνσης. Παράλληλα, προτείνεται η δημιουργία νησίδας στη Λ. Δημοκρατίας.
Παράλληλα, προτείνεται η ηπιοποίηση κεντρικών οδών, όπως τμήματος της Εθνικής Αντίστασης, με παρεμβάσεις που κάνουν την οδό πιο φιλική για πεζούς, περιορίζοντας, όχι όμως αποκλείοντας το αυτοκίνητο.

Μία ακόμη πρόταση αφορά στο μεγαλύτερο πρόβλημα της Αλεξανδρούπολης που είναι η έλλειψη χώρων στάθμευσης. Οι μελετητές προτείνουν την εφαρμογή ενός συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης που θα προάγει τη βραχυπρόθεσμη στάθμευση, ώστε σε μία θέση στάθμευσης να παρκάρουν όσο περισσότερα οχήματα γίνεται. Η εφαρμογή αυτού του μέτρου, με σωστό, κι όχι με τον απαράδεκτο τρόπο, όπως είπαν οι μελετητές, που γίνεται σήμερα, μπορεί να φέρει από 2 ως 4 εκ. ευρώ το χρόνο στα ταμεία του δήμου.

Διαβάστε ακόμη  «Τεχνικά ζητήματα» δεν επιτρέπουν ακόμη την εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης

Οι πολίτες από την πλευρά τους ζήτησαν να δημιουργηθούν περισσότεροι χώροι στάθμευσης, να μην υπάρχουν τόσα φανάρια, να ρυθμιστεί καλύτερα το πρόβλημα κάθε καλοκαίρι με την κλειστή παραλιακή και το έντονο κυκλοφοριακό φορτίο από και προς τις παραλίες. Παράλληλα, ακούστηκαν προτάσεις όπως η πεζοδρόμηση της Λ. Δημοκρατίας, αλλά και παράπονα από τους οδηγούς ταξί, αλλά και τους ηλικιωμένους, που κινούνται με δυσκολία μέσα στην πόλη, αλλά και για τα κρούσματα αυθαιρεσίας με τα τραπεζοκαθίσματα σε αρκετά σημεία της πόλης.

Οι μελετητές σημείωσαν όλες τις παρατηρήσεις και θα τις μελετήσουν, ενώ το θέμα θα απασχολήσει σύντομα και το δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους 41 δημοτικούς συμβούλους, στη χθεσινή διαδικασία δεν συμμετείχαν περισσότεροι από 7-8, οι περισσότεροι της πλειοψηφίας…

Newsroom Alexpoli.gr