Ούτε ο LNG Αλεξανδρούπολης σώζει τους καταναλωτές – Παρελθόν οι φτηνές χρεώσεις στο φυσικό αέριο

Σημαντική επιβάρυνση θα επωμιστούν φέτος οι καταναλωτές από τη χρέωση του συστήματος φυσικού αερίου που αυξήθηκε κατά 18% σε σχέση με πέρυσι

Αυτό προκύπτει από τη  συνέντευξη Τύπου της διοίκησης του Διαχειριστή Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), όπου στη διάρκεια της τα στελέχη της εταιρείας την απέδωσαν σε λάθη… προηγούμενων κανονισμών για τον προσδιορισμό των χρεώσεων…

Πάντως, συμφωνα με τον ot.gr, από τα ίδια στοιχεία που παρουσίασε ο ΔΕΣΦΑ προκύπτει πως οι ταρίφες από το 2024 θα ακολουθήσουν πτωτική τροχιά αλλά το 2025 και 2026 θα παραμείνουν κοντά στα επίπεδα του 2022. Δηλαδή το 2024 θα μειωθεί η χρέωση του συστηματος μεταφοράς στα 1,90 ευρώ ανά Μεγαβατώρα και το 2025 και 2026 θα κάτσει… στα 1,77 και 1,73 ευρώ ανά Μεγαβατώρ, αντίστοιχα. Στα επίπεδα δηλαδή του 2022.

Με πιο απλά λόγια οι φθηνές ρυθμιζόμενες χρεώσεις αποτελούν παρελθόν…

Οι δημοπρασίες

Στο ΕΣΦΑ τα τελευταία χρόνια προστέθηκε ο αγωγός TAP, ο οποίος προσφέρει εναλλακτική πηγή φυσικού αερίου.

Επιπλέον ο τερματικός σταθμός LNG του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα έσπασε ρεκόρ εισαγωγών το 2022. Με τον Διαχειριστή να αποκομίζει τεράστια έσοδα, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, από τα τέλη αποθήκευσης ποσοτήτων στις δεξαμενές των εγκαταστάσεων.

Πέραν αυτού, η προσθήκη του FSRU στην Αλεξανδρούπολη – μέτοχος της κοινοπραξίας είναι και ο ΔΕΣΦΑ – μάλλον προσώρας δεν ρίχνει τις τιμές στο φυσικό αέριο.

Διαβάστε ακόμη  Χωρίς αστική συγκοινωνία η Σαμοθράκη εν μέσω Πάσχα!

Αξίζει να τονιστεί, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που παρουσίασε  η διοίκηση της εταιρείας, πως σε δημοπρασίες που διενήργησε ο ΔΕΣΦΑ για η δέσμευση δυναμικότητας σε σημεία εισόδου του συστήματος στη Νέα Μεσημβρία (αγωγός TAP), Αμφιτρίτη (FSRU Αλεξανδρούπολης) και Σιδηρόκαστρο (υφιστάμενο σύστημα αγωγού) οι τιμές που πρόσφεραν οι έμποροι φυσικού αερίου και οι ηλεκτροπαραγωγοί εκτινάχθηκαν στα ύψη…

Στην Αμφιτρίτη για παράδειγμα το προϊόν η δυναμικότητα που προσφέρθηκε αντιστοιχεί σε 24.000 Μεγαβατώρες την ημέρα και οι προσφορές ήταν 84.000 Μεγαβατώρες την ημέρα. Οι συμμετέχοντες χτυπάγανε τιμές για τη δέσμευση δυναμικότητας επί οκτώ ημέρες… Το αποτέλεσμα ήταν να σημειωθεί προσαύξηση στην αρχική τιμή της δημοπρασίας κατά 684%! Η δυναμικότητα αυτή αφορά στη διακίνηση ποσοτήτων από το FSRU της Αλεξανδρούπολης προς το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου.

Κερδισμένοι από αυτή τη δημοπρασία π.χ. δεν βγαίνουν οι καταναλωτές αλλά οι εταιρείες μέτοχοι του FSRU. Ο ΔΕΣΦΑ δε, βγαίνει διπλά κερδισμένος και ως Διαχειριστής της δυναμικότητας… Εκτός από μέτοχος του FSRU, το οποίο έδειξε ικανό… να φέρει τέτοιες ποσότητες αερίου, τετραπλάσιες σε σχέση με τη δυναμικότητα του αγωγού στην Αμφιτρίτη…

Η δημοπρασία επίσης στη Νέα Μεσημβρία εκτόξευσε το premium κατά 104%.