Πατάνε «πόδι» τα ΚΤΕΛ: Ευθύνη των αρχών ο έλεγχος αλλοδαπών επιβατών

Ευθύνη των αρμόδιων Αρχών και όχι των ΚΤΕΛ είναι ο έλεγχος των αλλοδαπών επιβατών, τονίζουν σε ανακοίνωσή τους τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ). Πρόκειται για ένα ζήτημα που πολύ συχνά απασχολεί και το ΚΤΕΛ του Έβρου, αφού λόγω των μεταναστευτικών ροών, πολλοί είναι οι μετανάστες, με έγκυρα ή όχι ταξιδιωτικά έγγραφα, που προσπαθούν να μετακινηθούν με λεωφορεία. Η προσπάθειά τους αυτή, πολλές φορές, πέφτει στο κενό, αφού συνήθως παρεμβαίνει η αστυνομία και αν δεν διαθέτουν ό,τι προβλέπεται από τη νομοθεσία, τότε συλλαμβάνονται.

Με έγγραφό της, η ΠΟΑΥΣ απαντά στη Διεύθυνση Αλλοδαπών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία σε δικό της έγγραφο προς τα ΚΤΕΛ έθετε θέμα ελέγχου των αλλοδαπών από τους εκδότες εισιτηρίων!

Η επιστολή της ΠΟΑΥΣ, που δημοσιεύθηκε στην «Εφημερίδα των Αυτοκινητιστών», μεταξύ άλλων, αναφέρει τα εξής:

«Σύμφωνα με τη νομοθεσία που διέπει τα ΚΤΕΛ, τόσο οι εκδότες εισιτηρίων όσο και οι οδηγοί ή ελεγκτές , κ.λπ. των λεωφορείων δεν υποχρεούνται να διενεργούν έλεγχο, ούτε να απαιτούν από τους επιβάτες, αλλοδαπούς ή μη, την επίδειξη ταξιδιωτικών εγγράφων που δεν ορίζει ο νόμος και επειδή στη σχετική ως άνω διάταξη (παρ. 2 του άρθρου 30 Ν.42512014) ρητώς ορίζεται μεταξύ άλλων ότι «προκειμένου δε για άλλα μεταφορικά μέσα, εφόσον το πρόσωπο που αναχωρεί λαθραίως βρίσκεται μέσα σε αυτά κατά τον τελευταίο έλεγχο εξόδου ή πλησίον των συνόρων, κ.λπ.», προφανώς από αρμόδια Κρατικά όργανα ή όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας, η Ομοσπονδία μας δεν μπορεί να επιβάλλει στο προσωπικό των ΚΤΕΛ και στους οδηγούς των λεωφορείων τη διενέργεια τέτοιων ελέγχων, μη μόνιμων κατά την άποψή μας και μάλιστα σε ταξιδιωτικά έγγραφα ή διαβατήρια, που δεν απαιτούνται για τις εσωτερικές επιβατικές μετακινήσεις πολιτών (αλλοδαπών ή μη). Η άποψή μας είναι ότι ο έλεγχος αυτός ανάγεται στα αρμόδια κατά περίπτωση κρατικά όργανα και στα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας, κλιμάκια των οποίων θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον στους Κεντρικούς Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης, όπου διακινούνται καθημερινά χιλιάδες επιβάτες (ημεδαποί και αλλοδαποί), όπως συμβαίνει σε αεροδρόμια και λιμάνια και όχι να μετατίθεται το έργο αυτό στο προσωπικό των συγκοινωνιακών φορέων με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται».

Διαβάστε ακόμη  Α. Ζησιμόπουλος: Ανακριβείς και ανεύθυνες οι δηλώσεις για το PET scan στο νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης