Παραμένει η ανησυχία για το φορτίο πυρομαχικών του Antonov. Συγκλονιστικός ο διάλογος του πιλότου λίγο πριν την συντριβή.

Ανασύρθηκαν χθες και τα οκτώ θύματα, ουκρανικής καταγωγής, που βρήκαν τραγικό θάνατο. Πιθανολογείται ότι βρέθηκε και το ένα «μαύρο κουτί» του αεροπλάνου. Τα τελευταία λόγια του πιλότου

Ανασύρθηκαν χθες και τα οκτώ μέλη του πληρώματος του ουκρανικού αεροσκάφους Antonov, που συνετρίβη το βράδυ του Σαββάτου στην περιοχή των Αντιφιλίππων Καβάλας συγκλονίζοντας το πανελλήνιο. Ειδικευμένο προσωπικό του ελληνικού στρατού και 30 πυροσβέστες μετέφεραν τις σορούς των θυμάτων σε χώρο απολύμανσης. 

Ο εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Γιάννης Αρτοποιός, εμφανίστηκε καθησυχαστικός λέγοντας ότι δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο. Αναφερόμενος στο πόρισμα πόρισμα στελεχών του ειδικού διακλαδικού λόχου πυρηνικής-βιολογικής-χημικής άμυνας του ΓΕΕΘΑ ο δήμαρχος Παγγαίου ενημέρωσε πως η λευκή ουσία άγνωστης προέλευσης, που είχαν εντοπίσει τα drones, δεν είναι ραδιενεργό ή βιολογικό υλικό επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία.

Πάντως, όπως μεταφέρει σήμερα η «Εφημερίδα των Συντακτών» με επιφύλαξη καθώς δεν ήταν δυνατόν να διασταυρωθεί η καταγγελία, στην Καβάλα παρατηρήθηκε αύξηση των τιμών της ραδιενέργειας ενώ δόθηκε εντολή να κλείσουν οι αισθητήρες της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας.  

Στο μεταξύ συνεχίζονται οι εργασίες για να καταστεί προσβάσιμη ξανά η περιοχή συνεχίζονται αλλά τα ερωτήματα παραμένουν για το φορτίο του αεροσκάφους, που μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικά από τη Σερβία στο Αμμάν της Ιορδανίας με τελικό προορισμό το Μπανγκλαντές. 

Ο Βασίλης Καπράλος, συνταγματάρχης ε.α., ειδικός πυροτεχνουργός και πραγματογνώμονας της Εισαγγελίας Αθηνών-Πειραιώς, δηλώνει στην «Εφ.Συν.», που κυκλοφορεί, πως τα πυρομαχικά ήταν πράγματι ασκήσεων, φέροντας μπλε χρώμα με λευκές επισημάνσεις και όχι χακί χρώμα με κίτρινες όπως τα εκρηκτικά.

Σύμφωνα με τον διοικητή του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς, εντοπίστηκε αντικείμενο, που πιθανολογείται ότι είναι το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά, αλλά παραμένει άγνωστο το εάν θα δοθούν οι απαραίτητες απαντήσεις από την εξέτασή του.

Διαβάστε ακόμη  Μαζική δηλητηρίαση προστατευόμενων ειδών: ένα νέο περιβαλλοντικό έγκλημα στον Έβρο

Το αεροσκάφος ήταν στον ελληνικό εναέριο χώρο για 38 λεπτά πριν το μοιραίο δυστύχημα, λόγω της βλάβης που φέρεται να υπέστη ο ένας από τους κινητήρες του και ανάγκασε τον κυβερνήτη να ζητήσει άδεια αναγκαστικής προσγείωσης. 
 
«Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω», είπε ο πιλότος στην τελευταία του επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου, προσθέτοντας ότι έχουν προκληθεί και αλλά προβλήματα στο αεροσκάφος, καθώς «έχανε» το ένα όργανο μετά το άλλο, όπως γνωστοποίησε χθες βράδυ το STAR. Ωστόσο, δεν προλάβαινε να φτάσει στο αεροδρόμιο της Καβάλας και απ’ ότι φαίνεται προσπάθησε να βρει πεδιάδα να το προσγειώσει, αλλά δεν τα κατάφερε.  

Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω

Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;

Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.

Πύργος Ελέγου: Ενημέρωσέ μας.

Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο.

Σημειώνεται πως, σύμφωνα πληροφορίες από σέρβικα μέσα ενημέρωσης, το αεροσκάφος ήταν μεγαλύτερο από 50 ετών και ότι στην Ελλάδα έγινε το τρίτο περιστατικό με Αντόνοφ μέσα σε μόλις έναν μήνα, αλλά δεν έχουν ακόμη απαγορευτεί οι πτήσεις τους. Οι έμποροι που αγοράζουν πυρομαχικά από μία χώρα και στη συνέχεια τα πουλάνε σε άλλη προσλαμβάνουν ιδιωτικές εταιρείες μεταφοράς με τέτοια, φθηνά, παλιά αεροπλάνα με στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Σερβίας ισχυρίστηκε πως το φορτίο του αεροσκάφους αποτελούνταν από εκπαιδευτικά βλήματα όλμων που εξήγαγε σερβική ιδιωτική εταιρία και αγοραστής ήταν το υπουργείο Άμυνας του Μπαγκλαντές, ενώ ο επικεφαλής Νέμποισα Στεφάνοβιτς διαβεβαίωσε πως η διαδικασία εξαγωγής των πυρομαχικών ήταν νόμιμη.

ΠΗΓΗ: efsyn.gr