Θόδωρος Ορδουμποζάνης: Είναι πραγματικά ασφαλές το σχολείο της Παλαγίας;

Η μανία και η ταχύτητα της καταστροφικής φωτιάς που ενέσκηψε στο Βόρειο τμήμα του οικισμού της Παλαγίας το βράδυ της 21η προς 22 Αυγούστου, παρ΄ όλο που ήταν τεράστια, χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των πυροσβεστών και του κατοίκων του οικισμού, σταμάτησε την επέκτασή της προς την καρδιά του οικισμού, καταστρέφοντας μόνο κάποιες (λίγες ευτυχώς) κατοικίες, αποθήκες, το δημοτικό σχολείο του οικισμού, αυτοκίνητα, ελαιώνες, αυλές, μελίσσια και όλα τα γύρω από τον οικισμό πευκοδάση.

Το σχολείο της Παλαγίας, όπως ήταν πριν την φωτιά

Το σχολείο της Παλαγίας, μετά την καταστροφική επέλαση της πυρκαγιάς

Το σχολείο της Παλαγίας, όπως είναι σήμερα

Σχετικά με το Δημοτικό Σχολείο, δεν κατάφερε να το καταστρέψει ολοσχερώς, στο οποίο όμως προκάλεσε σημαντικές φθορές στην στέγη του, όπως και σε τουλάχιστον δύο αίθουσες, αλλά και στο γυμναστήριό του, ενώ παράλληλα, έκαψε εξωτερικά καλώδια με αποτέλεσμα να μην έχει ρεύμα. Την αποκατάσταση αυτού του σχολείου ανέλαβε να πραγματοποιήσει η ΔΕΦΑ η οποία τελικά παρέδωσε το κτίριο μέσα σε 20 ημέρες με αποτέλεσμα την 11η Σεπτεμβρίου, που άρχιζε το νέο σχολικό έτος, να πραγματοποιηθεί ο αγιασμός για το νέο σχολικό έτος παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ως κάτοικος της Παλαγίας όμως που διαμένω σε μικρή απόσταση από αυτό το σχολείο, στην άκρη του οικισμού, και έζησα την φρίκη και την αγωνία εκείνο το βράδυ της φωτιάς, μου δημιουργήθηκαν ορισμένες απορίες τις οποίες και επιθυμώ να εκφράσω δημόσια. Το σχολείο της Παλαγίας πριν από την καταστροφή του από την φωτιά ήταν ισόγειο με κεραμοσκεπή πάνω από την πλάκα της οροφής. Με την πυρκαγιά καταστράφηκε ολοσχερώς αυτή κεραμοσκεπή και στο κτίριο που παραδόθηκε μετά την ανωτέρω επισκευή από την ΔΕΦΑ δεν υπάρχει αυτή η κεραμοσκεπή. Και γεννάται το ερώτημα, αν έγινε ο αναγκαίος έλεγχος της στατικότητας της πλάκας της οροφής και από ποιους, και αν συντάχθηκε σχετική έκθεση για αυτόν τον έλεγχο, δεδομένου ότι πάνω σ΄ αυτήν την πλάκα ξέσπασε όλο το τε4ράστιο εκείνο θερμικό πεδίο της φωτιάς και κατέστρεψε ολοσχερώς την κεραμοσκεπή. Και όπως μου είπαν κάποιοι ειδικοί, υπάρχει πιθανότητα να έχει επηρεαστεί η στατικότατα της πλάκας (τσιμέντου) της οροφής. Διότι δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι στο σχολείο αυτό στεγάζονται περί τα 100 παιδιά του δημοτικού και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στη διασφάλιση της υγείας και της σωματικής ακεραιότητας τους. Επίσης είναι γνωστό ότι η κεραμοσκεπή αυτή λειτουργούσε και ως μόνωση της οροφής στα διάφορα καιρικά φαινόμενα (στη περιοχή υπάρχει διαφορά θερμοκρασίας από τη πόλη) και αν ελήφθη για αυτό το λόγο ειδική μέριμνα για την λειτουργία του σχολείου χωρίς αυτή την μόνωση που του παρείχε η κεραμοσκεπή. Τέλος στον οικισμό της Παλαγίας υποχρεωτικά όλα τα κτίρια προβλέπεται να έχουν κεραμοσκεπή, διαφορετικά δεν χορηγείται άδεια οικοδόμησής τους και ούτε μετά την αποπεράτωσή τους επιτρέπεται η ηλεκτροδότησής τους. Πως λοιπόν σε ένα δημόσιο κτίριο, όπως είναι αυτό του σχολείου του Οικισμού, επιτράπηκε να λειτουργήσει χωρίς την προβλεπόμενη από τον νόμο κεραμοσκεπή; Και πως επανασυνδέθηκε η ηλεκτροδότησή του χωρίς να έχει επανακατασκευαστεί η υπό του νόμου προβλεπόμενη κεραμοσκεπή; Και αν, ου μη γένετο, συμβεί κάτι, ποιος θα έχει την ευθύνη;

Θα μου πείτε ότι όλα αυτά πιθανόν να είναι μικρολεπτομέρειες και απλές παραλήψεις αφού το πρόβλημα ήταν να προλάβει να λειτουργήσει το σχολείο με την έναρξη του νέου σχολικού έτους και να μην μείνουν στο δρόμο οι 100 περίπου μαθητές. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι όλα τα κακά στη χώρα μας προέρχονται από απλές παραλήψεις, που όταν συμβούν μας κάνουν να τρέχουμε και να μη φθάνουμε αλλά και να ψάχνουμε εκ των υστέρων να βρούμε τους τυχόν υπευθύνους, όπως συμβαίνει τώρα στον Θεσσαλικό κάμπο για τις πλημμύρες και στην περιοχή μας για τις φωτιές. Ειδικά στην περίπτωση αυτή της Παλαγίας, η οποία αφορά ένα κτίριο Δημοτικού Σχολείου που στεγάζει περί τους 100 ανήλικους μαθητές και δασκάλους αυτών, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και…προνοητικοί!