Μέσα Μαϊου ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ, με μία τελετή εγκαινίων που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού και άλλων ξένων ηγετών. Αυτό ανέφερε σε συνέντευξή του στο Κόκκινο ο υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης. Η εξέλιξη αυτή, πάντως, θέτει σε έναν δύσκολο αγώνα δρόμου τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης, προκειμένου να πείσει την εταιρεία του αγωγού να συμπεριλάβει ξανά το λιμάνι στη λίστα των τριών λιμανιών που θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι αποθήκευσης σωληνών και υλικών για την κατασκευή του.
Αναλυτικά, όπως είπε ο κ. Σκουρλέτης, το έργο του ΤΑΡ ξεκινά στα μέσα Μαΐου, ενώ αποκάλυψε πως θα πραγματοποιηθεί μεγάλη εκδήλωση εγκαινίων με τη συμμετοχή και του Πρωθυπουργού και άλλων ξένων ηγετών στην Θεσσαλονίκη. «Ξεκινά η κατασκευή του και αυτό σημαίνει τη δημιουργία κατά τη φάση της κατασκευής άμεσα οκτώ χιλιάδων θέσεων εργασίας και έμμεσα, βέβαια, αρκετά συμβόλαια για ελληνικές κατασκευαστικές, και, εταιρείες πάλι ελληνικές που κατασκευάζουν τους σωλήνες».
Ο υπουργός έκανε αναφορά και στο έργο του LNG της Αλεξανδρούπολης, λέγοντας πως ακόμη αναζητείται εταιρικό σχήμα για να το αναλάβει, χαρακτηρίζοντάς το ως ένα έργο «οικονομικό, γιατί είναι ένας πλωτός σταθμός και δεν έχει μεγάλο κόστος συγκριτικά με τα υπόλοιπα».
Την ίδια στιγμή, η απάντηση της εταιρείας του ΤΑΡ αναφορικά με την εξαίρεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης δεν πείθει τον ΟΛΑ που δηλώνει αποφασισμένος να διεκδικήσει την επανένταξή του στη λίστα των λιμανιών, μαζί με την Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη, όπου θα μεταφέρονται από την Κόρινθο σωλήνες και υλικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία. Οι λόγοι της εξαίρεσης αυτής, σύμφωνα με τον ΤΑΡ, έχουν να κάνουν με λόγους κεντρικότερης γεωγραφικής θέσης των άλλων δύο λιμανιών και καλύτερων και ασφαλέστερων συνθηκών για τη μεταφορά και αποθήκευση των υλικών, κατά τη διαδρομή του αγωγού. Ο ΟΛΑ, στα σφιχτά χρονικά περιθώρια που απομένουν πριν την έναρξη της κατασκευής του έργου, θα διεκδικήσει συνάντηση με τους εκπροσώπους της εταιρείας, προκειμένου να αποδείξει, όπως λέει, ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης συμφέρει και πρέπει να αποτελεί σταθμό αποθήκευσης των υλικών του αγωγού.
Newsroom Alexpoli.gr