Εγνατία Οδός: Πράσινο φως για την ιδιωτικοποίηση και στο βάθος…αύξηση διοδίων

Με το δεξί μπήκε το 2024 για το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς φαίνεται ότι ξεμπλοκάρει η αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού

Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» για το «καλώς έχειν» της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, η οποία, σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό του 2024, θα αποφέρει 1,35 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία.

Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι ο φάκελος που κατατέθηκε στα μέσα Νοεμβρίου εκδικάσθηκε μέσα στον Δεκέμβριο και ότι η σχετική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί καθαρογραμμένη μέσα στις επόμενες ημέρες. Αν αυτό συμβεί, δεν αποκλείεται η αναθέτουσα Αρχή, το ΤΑΙΠΕΔ και ο προτιμητέος επενδυτής, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, να υπογράψουν τη σχετική σύμβαση μέσα στις επόμενες 30-40 ημέρες.

Θεωρητικά το μόνο που απομένει από την πλευρά των δύο συμβαλλομένων για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης -η οποία ωστόσο περιλαμβάνει σημαντικό έργο ανάπτυξης των λεγόμενων κάθετων αξόνων- είναι η δημιουργία της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού (SPV) από την πλευρά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στην οποία θα περιέλθουν οι υποχρεώσεις του προτιμητέου επενδυτή.

Διαβάστε ακόμη  Την εύκολη λύση της ιδιωτικοποίησης κι άλλων δημόσιων ΚΤΕΟ σκέφτεται ο Τοψίδης

Εντωμεταξύ, για το θέμα που «καίει» τους οδηγούς, την αύξηση των διοδίων, υπενθυμίζουμε ότι στη διακήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου όσο και στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τα διόδια προβλέπεται ξεκάθαρα ότι  πριν την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, θα υπάρξει αναπροσαρμογή των διοδίων για τα ΙΧ με χρέωση στα 0,04 ευρώ (από 0,03 ανά χιλιόμετρο που είναι σήμερα). Αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών έχουν αναφέρει ότι τα τέλη αναπροσαρμόζονται στα 0,05 λεπτά με την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης που χρονικά τοποθετείται 2 με 3 μήνες μετά την υπογραφή.