Tους λόγους για τους οποίους η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ αποφάσισε να προχωρήσει, εν μέσω της κρίσης με τον κορονοϊό, σε νέους διαγωνισμούς για τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα για δύο χρόνια προσπαθούν να καταλάβουν στην αγορά κατασκευών, σημειώνει σε ρεπορτάζ του το businessdaily.gr.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αναρωτιούνται, γιατί χρειάζεται νέα διετής σύμβαση όταν ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού είναι σε προχωρημένο στάδιο και σε ένα χρόνο από σήμερα πιθανόν θα υπάρχει ιδιώτης παραχωρησιούχος.

Ο τελευταίος θα κληθεί να συνδιαλλαγεί με τον εργολάβο που θα έχει κερδίσει το διαγωνισμό που προκήρυξε η διοίκηση της εταιρείας, με ημερομηνία κατάθεσης την 23η Απριλίου, αν βέβαια δεν υπάρξουν αναβολές εξαιτίας της σημερινής κατάστασης. Σήμερα την ελαφρά συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα έχει η ΑΚΤΩΡ.

Για την ακρίβεια, προκηρύσσονται δύο διαγωνισμοί οι οποίοι έχουν συνολικό προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ. Ο πρώτος διαγωνισμός καλύπτει το ανατολικό τμήμα της Εγνατίας Οδού, από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τους Κήπους Έβρου και τρεις από τους κάθετους άξονες, τα τμήματα  Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και Κομοτηνή – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα. Για το συγκεκριμένο διαγωνισμό, το διετές κόστος συντήρησης – λειτουργίας έχει εκτιμηθεί σε 65 εκατ.ευρώ.

Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά το δυτικό τμήμα της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα μέχρι το Κλειδί Ημαθίας και τον κάθετο άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή. Το διετές κόστος συντήρησης – λειτουργίας για τα συγκεκριμένα τμήμα υπολογίζεται σε 75 εκατ.ευρώ.

Αναλυτικά, ο πρώτος διαγωνισμός αφορά τη συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ (σ.σ. ηλεκτρομηχανολογικών) εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου και των κάθετων αξόνων του – ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων στα παρακάτω τμήματα:

  • τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289) μέχρι πριν το Τελωνείο Κήπων (ΧΘ: 657,7), μήκους περίπου 368,7 χλμ.,
  • στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, «Α/Κ Αξιού / Χαλάστρας – Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων» (αυτοκινητόδρομος Α1) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 19 Αξιού/Χαλάστρας (ΧΘ: 0 / 485 ΠΑΘΕ) μέχρι τον Ι/Κ Ειδομένης (ΧΘ: 59,9 / ΧΘ ΠΑΘΕ: 544,9, μη συμπεριλαμβανομένου του Ι/Κ Ειδομένης),
  • στον Κάθετο Άξονα «Α/Κ Λαγκαδά – Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα» (αυτοκινητόδρομος Α25 – συνολικού μήκους περίπου 95,5 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 24 Λαγκαδά (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ι/Κ στη ΧΘ: 95,5, πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Προμαχώνα,
  • στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» (οδικός άξονας Α23 – συνολικού μήκους περίπου 21,9 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Ι/Κ Κομοτηνής (ΧΘ: 0) μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα (ΧΘ: 21,9).
Διαβάστε ακόμη  Η σωστή κίνηση Ζαμπούκη με την αντιδρόμηση της Καραϊσκάκη και η κριτική από το μιντιακό σύστημα που τον στήριξε προεκλογικά

Ο δεύτερος διαγωνισμός, σύμφωνα με την προκήρυξη, καλύπτει τη συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου, και των καθέτων αξόνων του – ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων, στα παρακάτω τμήματα:

  • τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από την έξοδο του λιμένα Ηγουμενίτσας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289), μήκους περίπου 289 χλμ,
  • στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, «Α/Κ Δυτ. Σιάτιστας – Κορομηλιά – Μεθοριακός Σταθμός Κρυσταλλοπηγής» (αυτοκινητόδρομος Α29 – συνολικού μήκους περίπου 69,2 χλμ.) από τον Α/Κ 9Β Δυτ. Σιάτιστας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Κ/Κ Κρυσταλλοπηγής στη ΧΘ: 69,2 (πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Κρυσταλλοπηγής).