Φάμελλος: Λάθος η μη ένταξη στο ΕΣΠΑ της σύνδεσης των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας με λιμένες της Βουλγαρίας

Είναι ένα έργο τεράστιας γεωστρατηγικής σημασίας που παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου και ενώνει με ασφαλέστερο, φθηνότερο και ταχύτερο δρόμο τρία λιμάνια της Βουλγαρίας (Βάρνα, Μπουργκάς και Δούναβη) απευθείας με το Αιγαίο και τη Μεσόγειο, μέσω τριών ελληνικών λιμανιών, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Παρ’ όλα αυτά, ενώ θα μπορούσε, δεν εντάχθηκε στο προηγούμενο ΕΣΠΑ, αφού οι πολιτικές επιλογές των κυβερνώντων τότε ήταν μάλλον διαφορετικές, με αποτέλεσμα τώρα να πρέπει να βρεθούν μόνο από την Ελλάδα κονδύλια ύψους περίπου 4 δις…

Ήταν λάθος λέει ο Υπουργός

«Λάθος» χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, την πολιτική επιλογή να μην ενταχθεί στο προηγούμενο ΕΣΠΑ η σύνδεση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας με το Μπουργκάς και τη Βάρνα, καθώς «πλέον αναγνωρίζεται η μεγάλη σημασία για τις συνδυασμένες μεταφορές, των συνδέσεων μεταφορικών κόμβων της Ελλάδας με κόμβους της Βουλγαρίας».

Διαβάστε ακόμη  Την εύκολη λύση της ιδιωτικοποίησης κι άλλων δημόσιων ΚΤΕΟ σκέφτεται ο Τοψίδης

Σημειώνεται πως ο προϋπολογισμός του έργου για την ελληνική πλευρά φτάνει τα 3,5 με 4 δισ. ευρώ. Το έργο προβλέπει την ενιαία σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας (λιμάνι του Δούναβη, Βάρνα, Μπουργκάς) και τριών λιμανιών της Ελλάδας και των αντίστοιχων εμπορευματικών κέντρων (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη), με γραμμή που θα υποστηρίζει ηλεκτροκίνηση.

Πέρα από το γεγονός ότι θα παρακάμπτονται με τον τρόπο αυτό τα στενά του Βοσπόρου, η αξία του έργου αποδεικνύεται και από τις εκτιμήσεις που αναφέρουν ότι ο νέος σιδηροδρομικός άξονας εκτιμάται ότι θα είναι κερδοφόρος ακόμη και αν εξυπηρετήσει μόνον το 5% των εμπορευμάτων που διακινούνται σήμερα μέσω Τουρκίας.

Είναι λοιπόν πραγματικά απορίας άξιο για ποιο λόγο δεν επιλέχθηκε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, με αποτέλεσμα τώρα να χρειάζεται ένα τεράστιος όγκος κεφαλαίων για να προχωρήσει…