Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας θα προωθήσει γρήγορα τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη

Μετά τον LNG, που κανείς δεν γνωρίζει τι επιπτώσεις μπορεί να έχει στο περιβάλλον της περιοχής, τα σχέδια για εξόρυξη χρυσού στα οποία επιμένει η Eldorado με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, τη μετατροπή του λιμανιού σε βάση του ΝΑΤΟ, φαίνεται πως η ανάπτυξη έρχεται και με τον ξαναζεσταμένο αγωγό πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, για τον οποίο, ο Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας δήλωσε πως η κυβέρνησή του θα προωθήσει γρήγορα!

Όπως γράφει το energypress.gr, «νέα πνοή στο σχέδιο του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη δίνουν οι τελευταίες εξελίξεις στη Βουλγαρία.

Το γεγονός ότι το μεγάλο διϋλιστήριο της Lukoil επιβαρύνεται πλέον με υψηλό φόρο μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε διακοπή της λειτουργίας του, μια απειλή που απασχολεί ιδιαίτερα τη βουλγαρική κυβέρνηση, η οποία σκοπεύει να λάβει τα μέτρα της για παν ενδεχόμενο.

Όπως δήλωσε στο Euractiv ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, Νικολάι Ντένκοφ, η κυβέρνηση θα προωθήσει γρήγορα τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη με βάση το μοντέλο ανάπτυξης του αγωγού αερίου IGB, ο οποίος έφερε ποσότητες από τριτους προμηθευτές στη Βουλγαρία.

Διαβάστε ακόμη  Απευθείας οδική σύνδεση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης με τη νέα Περιφερειακή Οδό

Ο Ντένκοφ τόνισε ότι το ενδιαφέρον είναι έντονο περιφερειακά για τον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και “δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα είναι οικονομικά βιώσιμος αν συνδυαστεί με τη λειτουργία του διϋλιστηρίου στο Μπουργκάς”.

Η στόχευση της κυβέρνησης είναι να κατασκευαστεί ο αγωγός για την εξαγωγή καυσίμων, αλλά και για την περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού στην εγχώρια αγορά. Πέραν της Βουλγαρίας, και η Ρουμανία έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το έργο μέσω της κατασκευής προέκτασης προς τα σύνορά της.

Το Euractiv αναφέρει ότι το ζήτημα συζητήθηκε πρόσφατα στην τριμερή σύνοδο Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας στη Βάρνα. Η υλοποίηση του αγωγού θα γίνει μέσω μιας κοινοπραξίας αντίστοιχης με του IGB και στην ίδια διαδρομή ώστε να είναι απλούστερη η περιβαλλοντική αδειοδότηση. “Συζητούμε με την Ελλάδα ώστε ο αγωγός να φτάσει κατευθείαν στη Στάρα Ζαγόρα”, τόνισε ο Ντένκοφ.