«Καθρεφτάκι προς τους ιθαγενείς» τα voucher των εκπαιδευτικών 

Μας προσφέρουν ετεροχρονισμένα το ποσό των 200€ μέσω Voucher προκειμένου οι συγκεκριμένοι όμιλοι να θησαυρίσουν και πάλι, πουλώντας μας  μάλιστα συγκεκριμένα προγενέστερα μοντέλα (κοντινά στο ποσό του voucher) προκειμένου να «ξεσκαρτάρουν» τις αποθήκες τους

Πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε η διαδικασία έκδοσης voucher 200€ των εκπαιδευτικών ως «ανταμοιβή» για τις υπηρεσίες της τηλεκπαίδευσης που προσφέραμε την τελευταία διετία, κατά τη διάρκεια της καραντίνας. 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην ειδική φόρμα και λίγο αργότερα λαμβάνουν τον κωδικό voucher, με το οποίο θα προχωρήσουν σε αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού από συγκεκριμένα καταστήματα.

1.    Το Υπουργείο Παιδείας προτιμά να προχωρήσει στην έκδοση voucher αντί να μας καταβάλει το αντίστοιχο ποσό απευθείας. 

2.    Δίνει το voucher στο τέλος της πανδημίας και αφού έχει τελειώσει η τηλεκπαίδευση και ενώ οι περισσότεροι από εμάς έχουμε στο μεταξύ προχωρήσει στην αγορά ή αναβάθμιση υλικοτεχνικού εξοπλισμού, από την προπερασμένη σχολική χρονιά, προκειμένου να φέρουμε εις πέρας την τηλεκπαίδευση από τα σπίτια μας, μέσω του οικιακού μας δικτύου.

Πόσοι από εμάς δεν αγοράσαμε camera ή laptop, ηχεία ή μικρόφωνο ή δεν πληρώσαμε service ώστε να αναβαθμίσουμε τον H/Y  μας; Ή πόσοι από εμάς δεν προχωρήσαμε σε αναβάθμιση της ταχύτητας του δικτύου στο σπίτι προκειμένου να έχουμε πιο γρήγορο internet και καλύτερη ποιότητα μαθήματος στην τηλεκπαίδευση (δεδομένου ότι είχε αυξηθεί και η τηλε-εργασία και τα οικιακά δίκτυα «δεν σήκωναν» ταυτόχρονα τόσες online συνδέσεις). Όλα αυτά με προσωπικά μας έξοδα πάντα.

3.    Το ποσό του voucher 200€ σε τι ακριβώς αντιστοιχεί; Στο χρονικό διάστημα Μαρτίου 2020 – Ιουνίου 2020, στη σχεδόν ολόκληρη περσινή σχολική χρονιά (Νοέμβριος 2020 – Απρίλιος 2021) ή στη φετινή απόπειρα των ακραίων καιρικών συνθηκών όπου λόγω του χιονιού και σχεδόν χωρίς ρεύμα το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής, κληθήκαμε να κάνουμε τηλεκπαίδευση (πώς άραγε;) είτε από τα αποκλεισμένα από το χιόνι σχολεία – που έτσι κ’ αλλιώς στερούνται κατάλληλου εξοπλισμού και επαρκούς δικτύου – είτε από τα σπίτια μας; Για τα 2,5 χρόνια του covid_19 και για όλες αυτές τις ώρες ετοιμασίας που αφιερώσαμε προκειμένου να μην χαθεί ούτε μία διδακτική ώρα μαθήματος ή και για το ρεύμα που καταναλώσαμε για όλα αυτά, μας αποζημιώνει συνολικά  με 200€;

4.    Ακόμα και τότε η αποζημίωση αυτή γίνεται μέσω Voucher σε συγκεκριμένους εμπορικούς μεγαλοομίλους και μάλιστα σε τρία (3) μόνο συγκεκριμένα είδη: είτε Desktop είτε laptop είτε tablet, αδιαφορώντας για τις πραγματικές μας ανάγκες, διότι δεδομένου του μεγάλου χρονικού διαστήματος της τηλεκπαίδευσης αυτά τα είδη έχουν αγοραστεί με προσωπικά μας ΠΑΝΤΑ έξοδα και υπάρχουν ανάγκες ακόμη και σε παρεμφερή (ενδεχομένως σκληροί δίσκοι, εκτυπωτές, κάρτες γραφικών κλπ). 

Διαβάστε ακόμη  Ο περιφερειάρχης και το τουρκικό Προξενείο

5.    Ακόμα πιο συγκεκριμένα στους εν λόγω μοναδικούς ομίλους που μας υποχρεώνει να ψάξουμε συγκεκριμένο εξοπλισμό, με το συγκεκριμένο ποσό, υπάρχουν ακόμη και συγκεκριμένα μοντέλα που μας επιτρέπεται να αγοράσουμε (!).

6.    Ελάχιστα από τα προτεινόμενα μοντέλα αντιστοιχούν στο ποσό των 200€. Στα περισσότερα χρειάζεται να καταβάλουμε αρκετά επιπλέον χρήματα προκειμένου να αγοράσουμε laptop, tablet, desktop. Επομένως πάλι θα πληρώσουμε.

Συμπεράσματα:

1.    Εάν η κυβέρνηση ήθελε να βοηθήσει και σεβόταν τους εκπαιδευτικούς θα είχε πάρει όλα τα μέτρα, με βάση τις διεκδικήσεις των σωματείων για την πλήρη και δωρεάν τεχνολογική κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών και όλων των μαθητών. Αντ’ αυτού μας άφησε στο έλεος να  χρεωθούμε με επιπλέον αγορές μέσα σε συνθήκες πανδημίας και αβεβαιότητας. Γίναμε όλοι IT junkies προκειμένου να κρατήσουμε το Δημόσιο Σχολείο όρθιο και βρίσκαμε τρόπους να συνδεθούμε και να κρατήσουμε επαφή ακόμη και με μαθητές που δεν είχαν τα μέσα για να παρακολουθήσουν! 

Είναι γνωστό ότι οι αγορές και παραγγελίες κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης εκτοξεύθηκαν και πολλαπλασιάστηκαν τα κέρδη των μεγάλων καταστημάτων – καθώς κατά τη διάρκεια του lockdown ήταν τα μόνα όπου μπορούσαμε να απευθυνθούμε για τις αγορές μέσω του e-shop. 

2.    Μας προσφέρουν ετεροχρονισμένα το ποσό των 200€ μέσω Voucher προκειμένου οι συγκεκριμένοι όμιλοι να θησαυρίσουν και πάλι, πουλώντας μας  μάλιστα συγκεκριμένα προγενέστερα μοντέλα (κοντινά στο ποσό του voucher) προκειμένου να «ξεσκαρτάρουν» τις αποθήκες τους. 

3.    Το υπουργείο μέσα από αυτή την κίνηση δε θέλει να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς αλλά να “κινήσει την αγορά”. Με μια ματιά στα sites των συγκεκριμένων ομίλων φαίνεται ότι είναι ελάχιστα αυτά που μπορεί να αγοράσει ένας εκπαιδευτικός με το 200€ χωρίς να πληρώσει επιπλέον χρήματα.  

4.    Εάν ενδιαφερόταν το Υπουργείο Παιδείας για το Δημόσιο Σχολείο θα φρόντιζε να το αναβαθμίσει  υλικά, ψηφιακά και με το απαιτούμενο σε αριθμό ανθρώπινο δυναμικό. Ακόμη και σήμερα τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν internet, δεν έχουν βασικό εξοπλισμό, στερούνται σε προσωπικό καθαριότητας και δεν υπάρχει χρηματοδότηση από τις σχολικές επιτροπές ούτε για τα βασικά πράγματα! 

Συνάδελφοι η υπόθεση των voucher είναι «καθρεφτάκι προς τους ιθαγενείς» και δεν μπορεί να λύσει κανένα πρόβλημα και καμία ανάγκη.

Ανεξαρτήτως από τον αν θα αξιοποιήσουμε ή όχι το voucher, οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε επαίτες: 

Διεκδικούμε αυξήσεις, 13ο&14ο μισθό και σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό στα σχολεία μας προκειμένου να εκσυγχρονίζουμε καθημερινά τη διδασκαλία μας,  αξιοποιώντας όλες τις ψηφιακές δυνατότητες της σύγχρονης κοινωνίας που εντάσσεται το Δημόσιο Σχολείο. 

*Η Εβίτα Νυδριώτη είναι Αναπληρώτρια Νηπιαγωγός, Μέλος του ΔΣ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ», Εκλεγμένη με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών

Πηγή alfavita