Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Ποιοι επενδυτές κάνουν δεύτερες σκέψεις για την απόκτησή του 

Μετά τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε ιδιώτες οδηγείται το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο είναι το πρώτο από τα περιφερειακά λιμάνια που ιδιωτικοποιείται. Πιο συγκεκριμένα, για 40 χρόνια παραχωρείται το εμπορικό λιμάνι Φίλιππος Β’, το οποίο βρίσκεται έξω από τη πόλη.

Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό κατατέθηκε 1 μόνο δεσμευτική προσφορά από το κοινοπρακτικό σχήμα BLACK SUMMIT – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Όπως ανέφεραν στο metaforespress.gr ναυτιλιακοί αναλυτές, «το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας έχει περιορισμένες δυνατότητες, οπότε η κατάθεση μίας δεσμευτικής προσφοράς δεν εκπλήσσει».

Πλέον, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας.

Στις 5 Μαΐου, σύμφωνα με το τωρινό χρονοδιάγραμμα, κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για την Αλεξανδρούπολη. Δικαίωμα κατάθεσης προσφορών έχουν τα σχήματα QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, η κοινοπραξία CAMERON S.A – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS, η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΟΛΘ.

Διαβάστε ακόμη  Την εύκολη λύση της ιδιωτικοποίησης κι άλλων δημόσιων ΚΤΕΟ σκέφτεται ο Τοψίδης

Η (γεωπολιτική) σημασία του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, έπειτα και από τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας, έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις. Με γνώμονα αυτό, εικάζεται ότι δεσμευτική προσφορά θα καταθέσουν τα σχήματα, τα οποία περιέχουν και αμερικανικά συμφέροντα, δηλαδή η QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT και η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, τα περισσότερα μέλη της οποίας κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά για την Καβάλα.

Ωστόσο, σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις, η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS κάνει «δεύτερες» σκέψεις.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, βέβαιη θεωρείται η κατάθεση προσφοράς από το σχήμα CAMERON S.A – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS, ενώ ο ΟΛΘ φαίνεται ότι θα απέχει, όπως στην Καβάλα.