Τρένα: Φιάσκο Γεραπετρίτη – Βάλτωσε το σχέδιο για πρόσθετα δρομολόγια από Δευτέρα

Εως τώρα δεν έχουν δοθεί οι πρόσθετες εγγυήσεις ασφαλείας για να ενισχυθεί το πρόγραμμα των τρένων – Τι ζητούν οι εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου

Το πρόγραμμα επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση δια στόματος του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τις μεταφορές, Γιώργου Γεραπετρίτη, δεν περπατάει.

Από αύριο Δευτέρα 27 Μαρτίου, δεύτερη εβδομάδα από την επανέναρξη των δρομολογίων, σύμφωνα με τα μέχρις στιγμής δεδομένα, δεν πρόκειται να προστεθεί κανένα νέο δρομολόγιο της Hellenic Train στα λιγοστά που ήδη εκτελούνται, παρά το γεγονός πως είχε ανακοινωθεί η επανεκκίνηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Κιάτο και Αίγιο. Έτσι, και η ανακοίνωση αυτή αναμένεται να μην υλοποιηθεί, σύμφωνα με το ethnos.gr.

Δεν υπάρχουν εγγυήσεις ασφαλείας

Σύμφωνα με πηγές τόσο της εταιρίας όσο και των μηχανοδηγών, που επικαλείται η ίδια ιστοσελίδα έως τώρα δεν έχουν παρασχεθεί οι πρόσθετες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητηθεί προκειμένου να ενισχυθεί το πρόγραμμα των τρένων. Αυτό αφορά κυρίως τα ζητήματα της ραδιοκάλυψης στις σήραγγες του Πλαταμώνα και των Τεμπών, αλλά και την επίλυση θεμάτων ασφαλείας με τις σήραγγεςτου Προαστιακού Σιδηροδρόμου και κυρίως σε ό,τι αφορά την πυρασφάλεια και την πυροπροστασία.

Υπό αυτές τις συνθήκες στον αέρα βρίσκεται και η επανεκκίνηση των αρτηριακών τρένων στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα δρομολόγια των Ιντερσίτι έχει ανακοινωθεί ότι θα ξεκινήσουν την 1η Απριλίου, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καμία κίνηση προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ, δεν έχει δώσει τις έγγραφες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητήσει οι εργαζόμενοι και η Hellenic Train.

Η λειτουργία του συστήματος GSMR

Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μεγαλύτερο εμπόδιο παραμένει η έλλειψη πιστοποίησης του συστήματος GSMRστα τρένα για την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών. Όπως έχει γίνει γνωστό, ο ΟΣΕ έχει παραδόσει στην Hellenic Train 30 φορητές συσκευές επικοινωνίας. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι μηχανοδηγοί έχουν εκπαιδευτεί, δεν έχει καταστεί δυνατή η χρήση τους. Οι μηχανοδηγοί υπέβαλαν την περασμένη εβδομάδα ερώτημα για το αν οι συσκευές αυτές έχουν πιστοποιηθεί χωρίς ακόμα να έχουν λάβει απάντηση από τον ΟΣΕ.

Πληροφορίες του «Έθνους» ανέφεραν μάλιστα ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία έχει στην κυριότητά της το τροχαίο υλικό και κατά συνέπεια και όλον τον εξοπλισμό που υπάρχει σ΄αυτόν, υπέβαλε επαναληπτικό αίτημα πιστοποίησης στην Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) μόλις προχθές.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας αίτημα είχε υποβληθεί αρχικά τον Φεβρουάριο και είχε επιστραφεί από την ΡΑΣ με ορισμένες παρατηρήσεις προς αποκατάσταση πριν δοθεί η τελική πιστοποίηση. Το νέο αίτημα στην Αρχή έφτασε μόλις ελάχιστες ημέρες πριν. Αν και η πιστοποίηση είναι συχνά μια πολύμηνη διαδικασία, πηγές της ΡΑΣ σημειώνουν ότι εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις, θα την προχωρήσουν σε όσο το δυνατό συντομότερο χρόνο.

Διαβάστε ακόμη  «Προοπτική Πολιτών» η νέα παράταξη που προέκυψε μετά την απόσυρση του «Πόλη και Πολίτες»

Δεν υπογράφουν διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια

Την ίδια στιγμή σιδηροδρομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι υπό τη βαριά σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, υπάρχουν στελέχη του ΟΣΕ που διστάζουν να υπογράψουν διαβεβαιώσεις για την αρτιότητα και την ασφάλεια της υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις οποίες έχουν ζητήσει οι μηχανοδηγοί και προτιμούν ακόμα και να παραιτηθούν από τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν εφόσον τους ζητηθεί κάτι τέτοιο.

Ανατροπή και στα εμπορευματικά δρομολόγια

Την ίδια ώρα έχουν κολλήσει και τα εμπορευματικά δρομολόγια. Ενώ αρχικά ξεκίνησαν τα δρομολόγια των εμπορευμάτων και από τη Hellenic Train αλλά και από την Goldair Cargο πληροφορίες θέλουν, σύμφωνα με την ertnews.gr τη Hellenic Train να σταμάτησε να εκτελεί εμπορευματικά δρομολόγια.

Οι σιδηροδρομικοί σύμφωνα με την ίδια ιστοσελίδα ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.

«Τυφλοί» σταθμοί, ΑΣΙΔ που υπολειτουργούν, βραδυπορίες λόγω προβλημάτων στην υποδομή, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τους σιδηροδρομικούς.

Τα αιτήματα των εργαζομένων

Στο τμήμα «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη»

Κυρίως στο ύψος του Στρυμόνα, τη λειτουργία των επικοινωνιών στη διαδρομή.

Τη λειτουργία όλων των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Αυτά που δεν λειτουργούν είτε να φυλάσσονται είτε να καταργηθούν.

Τα ΑΣΙΔ είναι διαβάσεις αυτόματες (διαθέτουν μπάρες) χωρίς την ύπαρξη φυλακίου.

Να αρθεί η υποχρέωση βραδυποριών των 6 – 10 χλμ, σε κάποια σημεία του συγκεκριμένου τμήματος, λόγω έλλειψης συντήρησης. Σε βραδυπορίες προχωρούν λόγω έλλειψης συντήρησης, λένε οι μηχανοδηγοί.

Για το τμήμα «Πλατύ – Φλώρινα»

Να υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή και να επανδρωθεί ο σταθμός της Έδεσσας με σταθμάρχη.

Τη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλόλητας των γεφυρών.

Ενημέρωσαν πως έχουν ζητήσει εγγράφως τον τελευταίο έλεγχο από τον ΟΣΕ κι αναμένουν απάντηση.

Να ελεγχθεί η υποδομή καθώς η κυκλοφορία τίθεται σε βραδυπορία 40 χλμ εξαιτίας κατολισθήσεων.

Για το τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη»

Να επανδρωθεί με σταθμάρχη ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ξάνθης.

Λειτουργία και φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, και διασφάλιση της επικοινωνίας με πιστοποιημένο σύστημα GSM-Railways.

Απόσυρση αμαξοστοιχιών

Απόσυρση των συρμών ΑEG επειδή παρουσιάζουν διαρκώς προβλήματα κατά την πορεία.

H Ηellenic Train να διασφαλίσει πως το τροχαίο υλικό θα είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.

Την άμεση λειτουργία πιστοποιημένων συστημάτων επικοινωνίας GSM-Railways.

Πηγή: avgi.gr