Τριτοκοσμικές εικόνες στα λιμάνια της Θάσου

Τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε βασικές υποδομές στον ελληνικό τουρισμό, που ταλαιπωρούν τους επισκέπτες και δυσφημούν την κάθε περιοχή, αλλά και συνολικά τη χώρα μας.

H Χαλκιδική και η Θάσος, σύμφωνα με το voria.gr, δύο τουριστικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος, με ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια –εξαιρουμένης της περιόδου του κορωνοϊού- είναι χαρακτηριστικά παράδειγμα του πως οι ελλειμματικές υποδομές υπονομεύουν την προσπάθεια. Διότι στη μεν Χαλκιδική δεν είναι μόνο η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος που προβληματίζει, αλλά και όλα τα υπόλοιπα. Από το πολύ σοβαρό του πόσιμου ύδατος, που δεν επαρκεί και γι’ αυτό σε αρκετές περιοχές οι διακοπές νερού είναι συχνές, μέχρι το οδικό δίκτυο που σε πολλά σημεία, ειδικά στη Σιθωνία, είναι απαρχαιωμένο, ανεπαρκές και επικίνδυνο, μέχρι την αποκομιδή των απορριμμάτων και τη γενικότερη καθαριότητα των δημοσίων χώρων, που καταπονούνται από την μεγάλη χρήση που επιβάλει η υψηλή επισκεψιμότητα.  

Όσο για τη Θάσο, η κίνηση στα δύο λιμάνια που εξυπηρετούν την πρόσβαση στο νησί, στην Κεραμωτή από την πλευρά της ηπειρωτικής Ελλάδας και του Λιμένα, που είναι η πρωτεύουσα του νησιού, είναι εφιαλτική. Τα πολύ πυκνά δρομολόγια με κατά τεκμήριο σύγχρονα φέρι μπόουτ που σε συνδυασμό με την Εγνατία οδό υποτίθεται ότι έλυσαν το πρόβλημα προσβασιμότητας στο νησί, δημιουργούν τριτοκοσμικές εικόνες στα δύο μικρά και υποτυπώδη λιμάνια, τα οποία προσφέρουν στους ταξιδιώτες εφιαλτικές εμπειρίες. Μεγάλες ουρές για επιβίβαση στα πλοία, με τους ταξιδιώτες να υποχρεώνονται συχνά επί ώρες να παραμένουν μέσα στα αυτοκίνητά τους, κάτω από τον καυτό ήλιο. Οι υποδομές των δύο λιμανιών είναι στοιχειώδεις και σε αυτές δεν συμπεριλαμβάνονται –για παράδειγμα- κοινόχρηστες τουαλέτες. Η ταλαιπωρία της πρόσβασης στη νησί συμπληρώνεται από το κακό σε πολλά σημεία οδικό δίκτυο και την έλλειψη χώρων στάθμευσης ακόμη και στα πιο δημοφιλή σημεία. Όσο για τις υπόλοιπες υποδομές (απορρίμματα, ηλεκτρικό, ύδρευση, αποχέτευση) ή ανταποκρίνονται οριακά, όπως η ύδρευση, ή ανήκουν σε άλλες πολύ παλιές εποχές, όπως το αποχετευτικό σύστημα.    

Διαβάστε ακόμη  Την εύκολη λύση της ιδιωτικοποίησης κι άλλων δημόσιων ΚΤΕΟ σκέφτεται ο Τοψίδης