Ποιοι ενδιαφέρονται για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης;

Μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για το οποίο, σύμφωνα και με το τελευταίο χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει αμέσως μετά το Πάσχα. Από τη διαδικασία αυτή, θα αναδειχθούν οι εταιρείες που με τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων θα επενδύσουν στο λιμάνι, ανοίγοντας μία νέα σελίδα για την τοπική οικονομία.

Η ίδια διαδικασία, πέρα από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, θα ισχύσει ταυτόχρονα και για το λιμάνι της Καβάλας, για τα οποία, αργά, αλλά σταθερά, αρχίζει να δημιουργείται «ουρά» από ενδιαφερόμενους.

Όπως τόνισε από τη Θεσσαλονίκη ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος, θα δοθεί η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενοι να «χτυπήσουν» και τα δύο λιμάνια με στόχο να αυξηθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον και κατ’ επέκταση και το τίμημα.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σε δημοσίευμά του, το voria.gr, χαρακτηρίζει ως δεδομένο τόσο το αμερικανικό όσο και το ρωσικό ενδιαφέρον. Το τελευταίο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εκφρασθεί μέσω κοινοπραξίας ευρωπαϊκών εταιρειών, όπως μαθαίνουμε, στην οποία θα συμμετάσχει, είτε εμφανώς είτε αφανώς.

Για το ίδιο λιμάνι θα κινηθούν και:

  • οι Γερμανοί, μέσω της εταιρίας Kuhne + Nagel, αλλά και
  • οι Κινέζοι, μέσω της Cosco Shipping Agency, ενώ συνήθως καλά ενημερωμένες πηγές μιλούν και για δύο εκπλήξεις:
  • από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και ασιατικούς ομίλους αλλά και
  • από την Τουρκία, με τον ιδιοκτήτη της Limak Holding, τον «πολύ» Nihat Ozdemir να ζητά πληροφορίες για την περίπτωση.

Συγκεκριμένα για την τουρκική εταιρεία, τον Ιούλιο του 2018, το dealnews έγραφε πως έχει το βλέμμα του στραμμένο στο λιμάνι της Aλεξανδρούπολης και δευτερευόντως σε αυτό της Kαβάλας.

«Tο focus στην Aλεξανδρούπολη εξηγείται τόσο από επιχειρηματικής όσο και από γεωπολιτικής σκοπιάς. Tο λιμάνι της ακριτικής πόλης είναι το επόμενο μεγάλο success story, ως σταυροδρόμι των νέων ενεργειακών (αγωγοί φυσικού αερίου, FSRU project), αλλά και εμπορευματικών διαδρόμων (σιδηροδρομικές-οδικές διασυνδέσεις κ.λπ.). Παράλληλα, όμως, αποκτά και αυτονόητο γεωστρατηγικό βάρος ως ενεργειακή και οικονομική «πύλη» των Bαλκανίων. Σε αντίστοιχη τροχιά κινείται και το λιμάνι της Kαβάλας, που λόγω Eγνατίας και της μελλοντικής σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα καταστεί ένας από τους κυριότερους διαμετακομιστικούς κόμβους της ευρύτερης περιοχής» σημειώνονταν στο δημοσίευμα, το οποίο μάλιστα έκανε ξεχωριστή αναφορά και στην πολιτική διάσταση του ενδιαφέροντος του Ozdemir, αφού ο ίδιος ανήκει στο στενό κύκλο των υποστηρικτών του Eρντογάν με πολλούς να τον χαρακτηρίζουν «μακρύ χέρι» του σουλτάνου.