Στις 29/7 και μετά από αμέτρητες αναβολές ήταν προγραμματισμένο να υποβληθούν οι προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ). Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε νέα αναβολή για τα τέλη Σεπτέμβρη, με το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του λιμένα, παρά τα μεγάλα λόγια των κυβερνώντων να έχει καταντήσει ανέκδοτο.

Παράλληλα, η εξέλιξη αυτή, όπως αναφέρει το crisismonitor.gr, εγείρει ερωτηματικά καθώς έρχεται μετά από την κατάθεση κοινού αιτήματος από τις δύο κοινοπραξίες, στις οποίες συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, από τη μια η Black Summit και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και από την άλλη η οικογένεια Κοπελούζου και η Goldair του Καλλίνικου.

Αν μη τι άλλο, τα γεγονότα επιβεβαιώνουν τον σύνθετο χαρακτήρα της διαδικασίας και τις ειδικές συνθήκες που γεννά η MDCA και η γεωπολιτική αξία της υποδομής και της περιοχής. Οι εξελίξεις, πάντως, φαίνεται ότι πιάνουν εξαπίνης το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς προ δύο εβδομάδων προσδιόριζε με απόλυτο τρόπο την ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών στις 29 Ιουλίου, επιδεικνύοντας το μάλιστα ως καταλυτικό ορόσημο που δεν επηρεάζεται από τις πολιτικές εξελίξεις. Ο τρόπος που εξελίσσονται πάντως τα πράγματα θα μπορούσε να υποδεικνύει την ύπαρξη υπόγειων διεργασιών, ακόμα και μεταξύ των δύο ενδιαφερομένων, ενώ δεν μπορεί -πλέον- να αποκλειστεί και το σενάριο επανεξέτασης της πολιτικής σκοπιμότητας.

Διαβάστε ακόμη  Στην ελληνική όχθη του Έβρου οι 40 πρόσφυγες, ανάμεσα τους μία ετοιμόγεννη

Η αναβολή που αποφάσισε το ΤΑΙΠΕΔ μεταφέρει τη διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών μετά τη ΔΕΘ, γεγονός εφόσον εξεταστεί στα προφανή πολιτικά και χρονικά πλαίσια που τίθενται, αποπνέει αίσθηση συγκερασμού πολιτικών και επιχειρηματικών δυναμικών. Αν σε αυτά προστεθεί μάλιστα και η πρόταση για εμπλοκή του Ο.Λ.Α και στην εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία -ακόμα και ως εναλλακτική λύση- από τη στιγμή μάλιστα που το ζήτημα ετέθη και από τον γγ του NATO, τότε το σκηνικό θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί άρδην.