Μετά τα δημοσιεύματα για «πάγωμα» της αξιοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, τελικώς, ο αθηναϊκός τύπος επανέρχεται στο θέμα, επισημαίνοντας πως ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση του λιμένα θα προκηρυχθεί, τελικώς (;), μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ προβλέπεται εκδήλωση ενδιαφέροντος από έναν έως πέντε υποψήφιους επενδυτές.

Μάλιστα, προβλέπεται πως η προκήρυξη για το λιμάνι της πρωτεύουσας του Έβρου θα γίνει ταυτόχρονα με την προκήρυξη για το λιμάνι της Καβάλας, καθώς, μία τέτοια κίνηση, εκτιμάται πως δίνει τη δυνατότητα σε όσους ενδιαφέρονται και για τα δύο λιμάνια –που μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά ως προς τις δραστηριότητές του και λόγω εγγύτητας– να συμμετέχουν στη διαδικασία ευκολότερα.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το επενδυτικό ενδιαφέρον ειδικά για την Αλεξανδρούπολη είναι αυξημένο και στο ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν πως μετά τη συμφωνία αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας (MDCA) Ελλάδας-ΗΠΑ, η οποία προβλέπει τη χρήση μέρους των υποδομών στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις, η αξία του αυξάνεται καθώς εξασφαλίστηκε ένα σταθερό σημαντικό ετήσιο έσοδο.  

Εάν δεν υπάρξουν εκπλήξεις αναμένεται εκδήλωση ενδιαφέροντος από έως και πέντε υποψηφίους, μεταξύ των οποίων εκτιμάται πως θα είναι και αμερικανικό επενδυτικό σχήμα. Το λιμάνι προσφέρει δυνατότητα εξυπηρέτησης συνδυασμένων μεταφορών με τέσσερα μέσα: θαλάσσιων, οδικών, σιδηροδρομικών και εναέριων. Βρίσκεται σε σημείο το οποίο συνδέεται πλέον άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς Θεσσαλονίκη αλλά και προς τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB). Πρόσφατα ξεκίνησε και η λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων με το εθνικό δίκτυο, και διά αυτού με τα Βαλκάνια και τις παρευξείνιες χώρες, που επιτρέπει πλέον τη διεκπεραίωση συνδυασμένων μεταφορών (τρένο-πλοίο).

Διαβάστε ακόμη  Αποθήκες με νιτρικό αμμώνιο και στην ΑΜΘ

Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Ειδικότερα, η Gastrade συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, στην οποία έχει αποκτήσει συμμετοχή και η ναυτιλιακή GasLog συμφερόντων Παναγιώτη Γ. Λιβανού, έχει δρομολογήσει τη λειτουργία πλωτού σταθμού επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης.  αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στο λιμάνι για να συγκεντρώνουν και επαναπροωθούνται προϊόντα και εξαρτήματα προς ευρωπαϊκές και άλλες αγορές.